23
چهار شنبه 23 تیر 1400
شماره 8269
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام ماموریت خود را پیدا کرده است: تامین امینت غرب با تقویت دمکراسی‌های لیبرال در برابر وسوسه‌های اقتدارگرایانه، هم در خارج و هم در داخل.
روزنامه تایمز در گزارشی به نقل از برخی پزشکان و کارشناسان هشدار داده که در صورت عجله دولت انگلیس برای بازگشایی‌ها و پایان دادن به قرنطینه سراسری، احتمال افزایش ناگهانی شمار مبتلایان و افراد بستری شده وجود دارد. تایمز تخمین زده با پایان قرنطینه و بازگشایی تمامی کسب‌وکارها، روزانه 4هزارو800نفر در سراسر انگلیس در بیمارستان‌ها بستری شوند.
گزارش 2
با گذشت کمتر از یک هفته از پایان آخرین نشست آستانه میان نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران، بار دیگر نشانه‌های از سرگیری تنش‌های نظامی در حاشیه استان ادلب به چشم می‌خورد.

معمای نیروهای امنیتی در افغانستان

شکست و عقب‌نشینی‌های پی‌درپی نیروهای ارتش و پلیس افغانستان در برابر طالبان، بحران امنیتی در این کشور را پیچیده‌تر از قبل کرده است
گزارش 1
همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در نقاط مختلف افغانستان، بیش از هزار نیروی امنیتی از پست‌های مرزی گریخته و به خاک کشورهای همسایه پناه برده‌اند. رسانه‌های افغانستان روزانه گزارش‌های متعددی درباره تسلیم تعدادی از نیروهای ارتش و پلیس به طالبان دارند.