02
چهار شنبه 23 تیر 1400
شماره 8269
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستور مهم اژه‌ای در مورد محکومان امنیتی

محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه شد
قضایی
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که کمتر از 2هفته از انتصابش به‌عنوان رئیس جدید قوه قضاییه می‌گذرد در یکی از نخستین اقدامات خود دستور داده که فهرست همه محکومان امنیتی کشور تهیه و بررسی شود که هر کدام از این محکومان که استحقاق داشته باشند از ارفاقات قانونی برخوردار شوند.
ویژه
شورای نگهبان به مناسبت ۲۶تیر سالروز تأسیس  این شورا،  در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای شورای نگهبان امید واثق دارند همانند گذشته در ایفای نقش خطیر خود در دفاع از شرع مبین اسلام و قانون اساسی به احسن وجه کوشا و در مسیر انقلاب اسلامی همچنان ثابت قدم باشند.
دولت
دیدارهای اعضای هیأت دولت با رئیس‌جمهور منتخب در آخرین هفته‌های فعالیت دولت تدبیروامید براساس تفاهم‌های دوطرفه صورت می‌گیرد.

پیغام واشنگتن به تهران در 6‌سالگی برجام

پس از 3هفته وقفه در برگزاری نشست‌های وین، آمریکا برای آغاز دور هفتم مذاکرات اعلام آمادگی کرد
دیپلماسی
برجام امروز شش‌ساله می‌شود. شش‌سال از بیست‌وسوم تیر۹۴، یعنی روزی که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شکل رسمی از به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای خبر دادند، می‌گذرد.

فسادزدایی اولین مأموریت دولت سیزدهم

رئیسی، کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی و اطلاعاتی را مأمور مقابله با فساد کرد
رئیس‌جمهور منتخب دیروز کمیته‌ای متشکل از روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور را مأمور کرد تا پیش از زمان رسمی استقرار دولت جدید، راهکارهای اجرایی برای ایجاد تحول در سازوکارهای فسادزدای دولت و اقدامات اولویت‌دار پیشنهاد دهد.
ضرورت ایجاد تغییر در اصلاحات
محسن میر دامادی چهره شناخته شده جریان اصلاحات با بیان اینکه تشکیلات اصلاح طلبان، تشکیلات کارآمدی نیست گفت : اینکه در اصلاح طلبان، سی چهل حزب و گروه سیاسی داشته باشیم که بخواهند فعالیت کنند و همه هم خود را اصلاح طلب می‌دانند، خود   یک پدیده ضد تشکیلاتی است.