19
یکشنبه 19 بهمن 1399
شماره 8155
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
انگازی اکونجو ایوالا، در طول سال‌ها فعالیت به‌عنوان یک سیاستمدار، چیزهایی به‌خود دیده که تصورش هم برای دیگران غیرممکن است؛ از ربوده شدن مادرش گرفته تا فضای به‌شدت زن‌ستیز در نیجریه، ایوالا روزهای سختی را سپری کرده و حالا قطعا برای مذاکرات پیچیده تجاری بیشتر از هر فرد دیگری صلاحیت دارد.
گزارش
سران کشورهای آفریقایی در اجلاس سالانه اتحادیه آفریقا که طی دیروز و امروز به‌صورت مجازی در حال برگزاری است گرد هم آمده‌اند تا برای بحران‌های این قاره چاره‌ای بیندیشند؛ مشکلاتی مانند افزایش مبتلایان به کرونا، رویارویی دولت‌ها، درگیری‌های مسلحانه داخل کشورها و بی‌خانمان شدن مردم در نتیجه این بحران‌ها.

انتخابات اسرائیل؛ نبرد راست‌ها بر سر نتانیاهو

چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ظرف ۲سال گذشته، با سیطره مطلق احزاب راست افراطی کمتر از 2‌ماه دیگر برگزار می‌شود
خاورمیانه
سرانجام چارچوب رقابت‌های انتخاباتی رژیم صهیونیستی با اعلام 39لیست روشن شد؛ 39لیستی که قرار است در سوم فروردین‌ماه سال آینده، سرنوشت پارلمان و متعاقبا دولت جدید اسرائیل را تعیین کنند.
PDF جهان
کوتاه جهان
نیویورک‌تایمز در گزارش مفصلی به بررسی اتفاقات سیاسی آمریکا در فاصله 77روزه میان انتخابات و حمله به ساختمان کنگره پرداخته است.