27
شنبه 12 خرداد 1397
شماره 7399
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خانه‌تکانی سیاسی در جنوب اروپا؛ چپ‌ها در اسپانیا، راست‌ها در ایتالیا

جهان نما
جنوب اروپا جمعه شاهد به قدرت رسیدن راست‌ها در ایتالیا و چپ‌ها در اسپانیا بود؛ در ایتالیا، بعد از هفته‌ها سردرگمی رئیس‌جمهور این کشور با تشکیل دولت جدید دست‌راستی این کشور موافقت کرد و در اسپانیا، ‌دولت دست‌راستی ماریانو راخوی به‌خاطر پیامدهای فساد گسترده درون حزبی، از هم فروپاشید و جایش را به حزب سوسیالیست این کشور داد.
آسیا
ژنرال کیم یونگ چول، رئیس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی که برای ملاقات با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه و همینطور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور سفر کرده، دست راست رهبر کره‌شمالی است و می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در تعامل کره‌شمالی با جامعه جهانی داشته باشد.
محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی در ساعات پایانی روز پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد مسکو شد.
سخنگوی نیروهای کردی یگان‌های مدافع خلق در واکنش به مصاحبه رئیس‌جمهور سوریه با شبکه راشاتودی گفته است، این نیروها برای مذاکره با دمشق آمادگی دارند.

جنگ تجاری آمریکا با جهان

اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک تعرفه‌های اعمالی از سوی ترامپ را تلافی می‌کنند
گزارش
دونالد ترامپ اندکی پس از فراغت از زورآزمایی با چین، اکنون سراغ دوستان و متحدانش در غرب رفته تا با اعمال تعرفه‌های جدید بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک، عملا آمریکا را وارد یک جنگ تجاری با جهان کرده باشد.
واکنش عبادی به سفرهای صدر و حکیم

واکنش عبادی به سفرهای صدر و حکیم

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، روز پنجشنبه در سخنانی که توجه بسیاری از رسانه‌های این کشور را به‌خود جلب کرد، گفت: شهروند عراقی به این گروه و آن گروه رأی نداده است که گروه‌های سیاسی بروند و با کشورهای خارجی برای تشکیل ائتلاف و تعیین نخست‌وزیر مذاکره کنند.
عقب‌نشینی دولت اردن در مقابل اعتصاب‌ها
عقب‌نشینی دولت اردن در مقابل اعتصاب‌ها
حکومت اردن در نخستین عقب‌نشینی رسمی در مقابل اعتصاب‌های عمومی شهروندان این کشور در اعتراض به طرح قانون جدید مالیات بر درآمد، افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به زمان دیگری موکول کرد.
PDF جهان
کوتاه جهان
صفحه یک روزنامه های جهان