13
سه شنبه 28 فروردین 1397
شماره 7361
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تحول در زندگی شهری با طراحی مسیرهای نوآورانه

ایده‌های جهانی
شهرهای جهانی در حال انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و داده‌های جدید نشان داده که هم‌اکنون 102شهر در جهان حداقل 70درصد از برق خود را از راه انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کنند و خوشبختانه این عدد در حال افزایش است.
ویژه
بیش از 5 ماه از زلزله 7/3 ریشتری کرمانشاه می‌گذرد. حالا ساکنان با وجود همه سختی‌ها با امید سرگرم زندگی‌اند. آن‌ها با همه توان تلاش می‌کنند آوار زلزله را از دوش بردارند و محیط زندگی‌شان را به شرایط قبل بازگردانند.
حرفه رسانه در روزگاری که روزنامه‌ها و مجلات در حال نزول هستند و جهان تحت سلطه رسانه‌های اجتماعی قرارگرفته، با اختلال مواجه شده است؛ اما در این میان، داده‌ها که می‌توانند یک نمودار، یک تصویرسازی، ویدئو، متن یا ترکیبی از آنها باشند به ما کمک می‌کنند که ماجراها را به طریقی متفاوت تعریف کنیم و واقعیت‌ها و شواهدی را برای خوانندگان فراهم آوریم. این کار در دوران اخبار جعلی که شکاکان، اعتماد کمی به رسانه‌ها دارند نیازی ضروری‌است.

میلاد؛ نمادی که با تفریح خاطره می‌سازد

گفت‌وگو با مدیرعامل برج میلاد درباره اینکه این المان شهری چطور می‌تواند به عنوان نماد، شناخته‌تر شود
گفت وگو
در میانه 4شریان بزرگ شهر، سکوت خاصی حکمفرماست.
آقای مقدم کلکسیون‌هایش را جا گذاشته است

آقای مقدم کلکسیون‌هایش را جا گذاشته است

پرسه‌ در یکی از جذاب‌ترین خانه‌موزه‌های تهران
«خانه مقدم» درست در میان هیاهوی خیابان امام خمینیره،بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصرعج قرار دارد؛ با این حال آن‌قدر مهجور است که بیشتر افرادی که هر روز از جلوی سردر زیبای آن عبور می‌کنند از وجودش بی‌خبرند.
دلتنگ کوچ
دلتنگ کوچ
عشایر روستای چاه‌قد بعد از سال‌ها زندگی عشایری در انتظار یکجانشینی هستند
«هوا گرم شده. فصل ییلاق رسیده. باید به دشت و کوه و تپه زد.» نرگس این‌ها را می‌گوید و به دوردست خیره می‌شود. مسیر نگاهش را که دنبال می‌کنم، همه صحراست. دستانش را که بالا می‌آورد با انگشت اشاره مسیر ییلاق را نشانم می‌دهد.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
کباب بناب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای آذربایجان است.
در پایتخت ایران معروف است که «هر وقت دل و نفست گرفت یه سر برو دربند». میان پاتوق‌های خوش‌آب‌وهوای تهران مثل فشم و درکه و... دربند، صدرنشین است.
ایده نامگذاری خیابانی به نام دکترمحمد مصدق از زمان رونمایی از تابلوی بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در معبری که پیش از آن اتوبان نیایش نام داشت، زده شد.