05
دو شنبه 11 مهر 1401
شماره 8604
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نیاز به تجدید ساختار نظام سلامت برای مقابله با پاندمی‌های آینده

یادداشت
ما هر سال آنفلوآنزای فصلی را داشته‌ایم؛ با این حال طی 2 سال گذشته به‌دلیل استفاده از ماسک توسط بسیاری از مردم، میزان بروز آن به‌شدت کاهش پیدا کرد، با این حال امسال این امکان که شیوع بالای این بیماری و سایر عفونت‌های تنفسی را ببینیم، بسیار بالاست.
ویژه
یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری از ناتوانی در دریافت نسخ الکترونیکی انتقاد کرد.
جامعه
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به تشریح فعالیت‌های انجام شده در پویش «همه حاضر» برای کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار پرداخت.

بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی در مجلس

آمارها نشان می‌دهند که 400هزار کارگر ساختمانی هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند
گزارش
اصلاحیه ماده 5بیمه کارگران ساختمانی از طرح‌های سرنوشت‌ساز برای کارگران است که اواخر سال 99در مجلس مطرح شد و اواخر خرداد 1400وارد صحن علنی مجلس شد. اما به بهانه حساس دانستن طرح، بررسی آن به زمان دیگری موکول شد.

کودکان بیش‌فعال شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، نحوه ارائه خدمات این سازمان به دانش‌آموزان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی را تشریح کرد و گفت: دانش‌آموزان بیش‌فعال، دانش‌آموزان عادی هستند که ممکن است در دقت و توجه، مشکلاتی داشته باشند که باید مداخلات تخصصی برایشان انجام شود.
نقل‌قول‌خبر/ افروز صفاری‌فرد معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی
در سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۵‌هزار نوزاد مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.
۴۳.۸۸ درصد میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۳۰ شهریور تا 6مهر ماه ۱۴۰۱ بوده است.