24
شنبه 16 مهر 1401
شماره 8606
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شورای‌عالی سینما شاه‌کلیدی برای حل مشکلات سینما

سینما
هفته گذشته نخستین جلسه شورای‌عالی سینما در دولت سیزدهم با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و دیگر اعضای این شورا تشکیل شد.
ویژه
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:« نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک رسالت عمومی برای ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه در کتابخانه و مراکز عمومی کشور دارد و یکی از مخاطبان جدی ما در این‌باره کودکان و نوجوانان هستند.

اکران آنلاین دریچه‌ای به‌سوی گسترش مخاطبان

مستندسازان از اکران آنلاین فیلم‌هایشان استقبال می‌کنند
گزارش
اسفند ۱۳۹۸ وقتی کرونا از راه رسید اکران فیلم در سالن‌های سینما عملا موضوعیتش را از دست داد. اکران آنلاین در چنین شرایطی به‌عنوان راهکاری برای دیده شدن فیلم‌های سینمایی مطرح شد.

از اورگن تا شیراز

گزارش‌های فرنگی‌هایی که راه‌شان به هر دلیلی سمت ایران افتاده و برای مدتی در این آب‌وخاک روزگار گذرانیده‌اند، برای آگاهی از طرز تلقی آنها درباره ایران و ایرانی مهم است.
رضایت تهیه‌کننده از فروش ضعیف
سازوکار غیرطبیعی تولید و پخش فیلم‌ها، یکی از آسیب‌های جدی سینمای ایران در این سال‌هاست. سازوکاری که باعث شده در مورد تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها، میزان استقبال مخاطبان اهمیت چندانی برای سازندگان اثر، نداشته باشد.
مستند
رکن‌الدین مختاری به‌عنوان یکی از شخصیت‌های عجیب تاریخ معاصر ایران است. او هم به‌عنوان رئیس شهربانی دوره رضا شاه شناخته شده است و هم او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ موسیقی کشور می‌شناسیم.