16
شنبه 16 مهر 1401
شماره 8606
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقش بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای در برنامه هفتم

یادداشت
هدف از تأسیس بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای رسیدگی به شکست‌های بازار در تخصیص منابع مالی و اهداف توسعه اقتصادی، توسط دولت‌ها و اولویت بخشی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه زیرساخت‌ها و صنایع زیربنایی کشور و حمایت مالی از پروژه‌های بلندمدت و پرریسک در توسعه اقتصادی است.
ویژه
مقایسه قیمت کنونی فروش غذاهای آماده و نیمه آماده در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با نرخ‌های 9ماه پیش حاکی از افزایش 60 تا 70درصدی قیمت این محصولات است.
صنعت هوانوردی، صنعتی گران محسوب می‌شود.

گرانی مسکن تهران ادامه دارد

مرکز آمار ایران، شیب تورم بازار مسکن تهران در شهریور را 3برابر تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی برآورد کرد
مسکن
درحالی‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران در شهریورماه، از کاهش شیب تورمی این بازار حکایت دارد، مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود این موضوع را نفی کرده و از تداوم شتاب رشد قیمت در بازار مسکن تهران خبر داده است.

تاسیس قرارگاه دیپلماسی غذایی

نایب‌رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی: دولت بر ایجاد زیرساخت‌های سیاسی توسعه تجارت کشاورزی تمرکز کند
توسعه تجارت محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های ایران در حوزه تولید محصولات باغی و زراعی گوناگون و قابلیت بالای ارزآوری این محصولات دغدغه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این محصولات بوده است به‌ویژه اینکه حجم تولید بسیاری از محصولات فراتر از تقاضای داخلی است و در برخی محصولات مثل پسته و زعفران و برخی محصولات باغی ایران از مزیت صادراتی برخوردار است.
قیمت میوه‌های پرفروش در میادین
عرضه میوه‌های نوبرانه‌ پاییزی در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده و این اقلام با قیمت مناسب‌تری نسبت به میوه‌های تابستانه به فروش می‌رسند.