02
شنبه 16 مهر 1401
شماره 8606
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لطفاً بس کنید؛ ماجرا کف خیابان نیست...

یادداشت
برای تحلیل اغتشاشات اخیر اگر در کف خیابان متوقف شویم دچار یک خطای تودرتو و فاحش شدیم. ماجرای اغتشاشات اخیر با همه نمونه‌های گذشته متفاوت است و مهم‌ترین تفاوت آن سهم و نقش پلتفرم‌هاست. شبکه‌های اجتماعی تنها آتش‌بیار و معرکه‌گیر نبودند، بلکه آتش‌ساز بودند.
ویژه
فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث اخیر کشور اعلام کردند: «نیروهای مسلح هرگونه اقدام و توطئه دشمنان را در داخل و خارج رصد کرده و به فتنه‌گران در زمان مناسب پاسخی درس‌آموز خواهند داد.»
رئیس‌جمهور در نشستی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان دانشگاه شریف به بررسی ابعاد حوادث هفته گذشته در دانشگاه شریف پرداخت.

شکست به محاق بردن مذاکرات

یک مشاور پارلمان اروپا: تلاش‌ها برای استفاده از اعتراضات ایران برای تعلیق مذاکرات برجامی در پارلمان اروپا به‌صورت چشمگیری ناکام ماند
برجام
برخی تلاش‌ها در پارلمان اروپا در روزهای اخیر برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات برجامی، با سوءاستفاده از حوادث اخیر در ایران، با شکست مواجه شد و مشاور سیاسی سوسیال دمکرات‌ها در پارلمان اروپا در توییتی از حمایت قاطع این پارلمان برای از سرگیری مذاکرات وین جهت احیای توافق هسته‌ای با جمهوری ‌اسلامی خبر داد.

تسریع در توافق با ارائه «تعهدهای پایدار»

مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای برجامی درباره آخرین تحولات مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: ایران آمادگی طرف‌های مقابل برای دادن «تعهدهای پایدار» را عامل حصول سریع توافق و «پایبندی به تعهدات» را ضامن حفظ و استمرار آن می‌داند.
وزارت کار باز هم بی‌وزیر ماند
نزدیک به 4ماه پس از استعفای حجت‌الله عبدالملکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه با رأی منفی هفته قبل نمایندگان مجلس به گزینه پیشنهادی دولت باز هم بدون وزیر ماند.