13
دو شنبه 27 مرداد 1399
شماره 8015
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شرایط اقتصادی نامناسب کشور، به‌ویژه از ابتدای امسال بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی را با مشکلات زیادی از لحاظ تامین ارز، مواداولیه و نقدینگی روبه‌رو کرده و تورم و کاهش توان خرید، تقاضا را برای کالا و خدمات در تمام زمینه‌ها کاهش داده است.
شاید برای شما نیز رخ داده است که هنگام رانندگی در هر مسیری به‌خصوص در فصل بهار با صحنه چسبیدن حشرات مرده روی بدنه خودرو مواجه شوید.
کمبود و افزایش شدید قیمت انواع لوازم خانگی موجب شده است تا این روزها بازار خریدوفروش محصولات دست‌دوم و تعمیر آن داغ‌تر شود.
با وجود افزایش نرخ مصوب و خرده‌فروشی اغلب کالاهای اساسی و اقلام خوراکی، فعالان صنفی از نبود کمبود در بازار این کالاها خبر می‌دهند.

تولید لوازم‌خانگی و آزمون سیاستی ناکارآمد

گرانی کالا‌ها و کاهش توان خرید مصرف‌کنندگان، تولید لوازم خانگی ارزان و کم‌امکانات را در اولویت کار دولت و تولیدکنندگان قرار‌داده است سیاستی که قبلا امتحان خود را در صنعت خودرو پس‌داده و ناموفق بوده است
بازار لوازم خانگی مدت‌هاست شرایط ناآرامی دارد.
تعادل بازار با عرضه شکر به قیمت مصوب

تعادل بازار با عرضه شکر به قیمت مصوب

با افزایش قیمت مصوب شکر بهای خرده‌فروشی انواع قندوشکر در بازار مصرف نیز افزایش یافته اما تشکل‌های صنفی عرضه شکر دولتی را عامل تعادل قیمت‌ها در بازار تلقی می‌کنند.
تفاوت معنادار قیمت حبوبات فله و بسته‌بندی
تفاوت معنادار قیمت حبوبات فله و بسته‌بندی
تغییر نرخ ارز مرجع مبنای واردات حبوبات از ارز دولتی به ارز نیمایی و مشکلات تامین و تولید داخل زمینه افزایش قیمت این محصولات در بازار خرده‌فروشی و شکاف نرخ حبوبات فله و بسته‌بندی را فراهم کرده است.