05
پنج شنبه 9 مرداد 1399
شماره 8001
صفحه5
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ویژه‌نامه شماره 8هزار همشهری که نشان از حدود 3دهه فعالیت این مؤسسه مطبوعاتی دارد، فرصتی دست داد تا سراغی از سردبیران و معاونان روزنامه‌ها و مجله‌های مهم کشور بگیریم و از آنها بخواهیم نظرشان را درباره همشهری بگویند.
روزنامه‌نگاری در ایران و جهان، درواقع قیافه بیرونی و مصداقی یک نیاز بوده و هست. چه نیازی؟ اینکه آدمی دوست داشت از دور و بر خودش بیشتر بداند.
اگر تولد همشهری را اتفاقی مهم در تاریخ پر فراز و نشیب مطبوعات کشور بدانیم باید از محمد عطریانفر به‌عنوان معمار این روزنامه و کسی که نقش به‌سزایی در پایه‌گذاری پرتیراژ‌ترین روزنامه دوره معاصر را گذاشت یاد کنیم.
28 سال از انتشار نخستین شماره از روزنامه همشهری گذشته و حالا این روزنامه، به شماره 8 هزار خود رسیده است.
8000 شماره همراه شما بوده‌ایم
گزارشی درباره سیر مراحل چاپ روزنامه همشهری که از غروب شروع

محل تولد روزنامه‌ها

ظهور پدیده‌ای به نام شبکه‌های اجتماعی و اقبال عجیبی که مردم به آن نشان دادند نفس رسانه‌های مکتوب را به شماره انداخته است.
کلکسیون اولین‌ها اینجاست

کلکسیون اولین‌ها اینجاست

سال‌های سال پیش روزنامه‌ها همگی از یک دستورالعمل کلی استفاده می‌کردند؛ از نظر شکل و ظاهر، قطع بزرگ‌تری نسبت به امروز داشتند و سیاه و سفید کار می‌شدند، از نظر محتوایی هم عمدتا خط‌مشی‌های سیاسی و حاکمیتی را دنبال می‌کردند.
یادگاری‌های دهه 70
یادگاری‌های دهه 70
همه این کلمه‌ها، عکس‌ها و صفحه‌هایی که نامش شده روزنامه همشهری، از همان نخستین شماره تا امروز که به شماره 8000 رسیده‌ایم، تنها به شوق رسیدن به دست‌های مخاطبان و نشستن پیش چشم‌های دقیق آنها ادامه پیدا کرده است.
بسیاری روزنامه همشهری را یکی از روزنامه‌های مؤثر در تاریخ مطبوعات معاصر می‌شناسند.
PDF صفحه5
کوتاه صفحه5
آرشیو