• پنج شنبه 9 مرداد 1399
  • الْخَمِيس 9 ذی الحجه 1441
  • 2020 Jul 30

8000 شماره با مردم

از این روزنامه‌ای که شما می‌خوانید و احیانا دوستش دارید صدای واحدی به گوش می‌رسد.

گنجشکک اشی‌مشی مطبوعات

شما را نمی‌دانم، اما من اسم نشریات کودک و نوجوان را می‌گذارم «گنجشکک اشی‌مشی مطبوعات».

پیمان دوباره

8هزار شماره در 28سال، مداوم و بی‌وقفه اما چون رودی که هیچ‌کس 2روز در آن شنا نتواند کرد. همواره رو به پیش و البته نه که فارغ باشد از خم و پیچ. هشت‌هزارمین شماره، آدمیزاد را به یاد روز تولد می‌اندازد. مثل 28سالگی و مناسبت‌هایی از این دست.
روایت محمد عطریانفر از راه‌اندازی روزنامه‌ای که تاریخ مطبوعات ایران را متحول کرد

روزنامه‌ای که جهانی شد

اگر تولد همشهری را اتفاقی مهم در تاریخ پر فراز و نشیب مطبوعات کشور بدانیم باید از محمد عطریانفر به‌عنوان معمار این روزنامه و کسی که نقش به‌سزایی در پایه‌گذاری پرتیراژ‌ترین روزنامه دوره معاصر را گذاشت یاد کنیم.

دل‌ها از غربت کعبه احساس غربت می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به‌ مناسبت ایام حج با تأکید بر وحدت امت اسلامی در برابر آمریکای متجاوز و رژیم صهیونیستی و همچنین لزوم اهتمام به «کمک به فلسطین مظلوم، دلسوزی برای پیکر مجروح یمن و دغدغه مسلمانان زیر ستم در هر نقطه جهان»، سران برخی کشورهای اسلامی را که برای سود شخصی چند روزه با رژیم غاصب صهیونیستی دست دوستی می‌دهند به پرهیز از این رفتار ذلت‌بار نصیحت و درخصوص حضور آمریکا در منطقه و حوادث جاری در آمریکا خاطرنشان کردند: حضور آمریکا در غرب آسیا را به زیان ملت‌های این منطقه و موجب ناامنی و ویرانی و عقب‌ماندگی کشورها می‌دانیم.

مطبوعات حرفه‌ای ضامن جامعه مدنی

برخورداری از رسانه‌های آزاد و مستقل که خود، حرمت اخلاق و انسانیت را پاس بدارند، از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 بود.
با امضای تفاهمنامه بین همشهری و پارک فناوری دانشگاه تهران

تاسیس مرکز ‌نوآوری رسانه همشهری کلید خورد

روز گذشته با حضور سیدابوالحسن ریاضی ، مدیرعامل مؤسسه همشهری و عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یک تفاهمنامه همکاری در پردیس شمالی دانشگاه تهران منعقد شد.