11
سه شنبه 17 خرداد 1401
شماره 8513
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مصونیت جمعی، پاشنه آشیل مبارزه با کووید-19

دانش
شروع همه‌گیری کووید با سردرگمی دانشمندان در مواجهه با ویروسی ناشناخته همراه بود که آن زمان محققان و کارشناسان بهداشت عمومی به تجربیات خود در مورد سایر ویروس‌ها برای پیش‌بینی در مورد کووید-19 تکیه کردند و امیدوار بودند با مصونیت اکثریت افراد جامعه، ویروس مسیر خود را متوقف کند.
ویژه
سازمان بهداشت جهانی _WHO_ می‌گوید 780مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در کشورهایی که معمولا این بیماری در آنها پیدا نمی‌شود _خارج از آفریقا_، شناسایی شده است.
رئیس سازمان فضایی ایران از پایان فاز مطالعات و طراحی قرارداد عمرانی پایگاه ملی «چابهار» برای پرتاب ماهواره‌ها خبر داده است. معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: کشوری که قصد نهایی آن ساخت ماهواره‌ است باید آزمایشگاه‌های مجهزی برای پیشبرد طراحی، تست و ساخت ماهواره داشته باشد.
پریسم کورج _Prism Courage_ که یک تانکر گاز طبیعی بسیار بزرگ ۱۲۲هزار تنی است و توسط آویکوس، شرکت تابعه اچ‌دی هیوندای اداره می‌شود، به نوعی به نخستین کشتی بزرگی تبدیل شد که توانست بیش از ۱۰هزار کیلومتر را تحت کنترل خودکار در اقیانوس‌ بپیماید.

مراقب رسیدهای پرداخت جعلی باشید

با گسترش خرید و فروش آنلاین، استفاده کلاهبرداران از رسیدهای جعلی افزایش پیدا کرده و نیاز به یک راه‌حل برای این مشکل وجود دارد
فناوری
رسیدهای جعلی به تازگی تبدیل به یکی از نگرانی‌های بخشی از مردم شده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کالایی را در یکی از پلتفرم‌های آنلاین برای فروش عرضه کرده باشید و دقایقی بعد فردی به‌عنوان مشتری تماس می‌گیرد.