14
سه شنبه 17 خرداد 1401
شماره 8513
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نوسانات اقلیمی ازجمله تغییر رژیم بارندگی، افزایش دما و خشکسالی‌های مستمر طی چند سال اخیر موجب ضعیف شدن پوشش گیاهی، کاهش تولید علوفه و درنهایت فشار بیشتر به مراتع شده است.
جمعی از استادان دانشکده‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تعیین تکلیف و جلوگیری از ایجاد انحراف درخصوص احداث سد فینسک و انتقال آب سرشاخه‌های تجن به خارج از حوضه آبریز شدند.
گردشگری
مدل درآمدزایی ارزی در هتل‌های ایران در حال انجام است و گردشگران خارجی که به هتل‌های ایران می‌روند، هزینه اقامت را به دلار و یورو ‌آن‌هم با قیمتی کمتر از هتل‌های 4 یا 5ستاره در دیگر نقاط جهان به هتلدارهای ایرانی پرداخت می‌کنند.

‌میانکاله معلق میان نجات و تخریب

راه توسعه از کدام قسمت میانکاله و خلیج گرگان می‌گذرد؟
گزارش
«از هر طرف که رفتم، جز وحشتم نیفزود» این مصراع از حافظ، خلاصه آن چیزی است که در چند سال اخیر گریبان ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله و خلیج گرگان را گرفته است. ساخت جاده، توسعه گردشگری با احداث هتل و اقامتگاه، پتروشیمی، لایروبی بدون ملاحظات زیست‌محیطی و حالا پروژه تعریض مجدد جاده‌ای که دستگاه قضایی به کلی با آن مخالف بود.

کاهش ۸درجه‌ای دما در شمال کشور

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشکیل توده گردوغبار در کشور همسایه و نفوذ به استان‌های نوار غربی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خبر داد.
نقل‌قول‌خبر/ فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر‌
تصفیه خانه‌ پساب‌ شهرهای ساحلی بوشهر به تامین اعتبار ملی نیاز دارند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
13 سال از روند ساخت سد هراز به‌عنوان یک پروژه دارای پیوست محیط‌زیستی می‌گذرد.