04
سه شنبه 17 خرداد 1401
شماره 8513
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خبر: جدیدترین آمار بانک عامل مسکن حاکی از آن است که ۲۸۱هزار نفر یعنی حدود یک‌هشتم از مجموع 2.3میلیون نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن، آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه بیشترین ذخیره ارزی اسکناسی را در تاریخ کشور داریم، می‌گوید: از نظر برقراری تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز مشکلی نداریم و «از همه ظرفیت‌های بانک مرکزی برای برقراری آرامش در بازار ارز» استفاده می‌کنیم.
نرخ تورم تولید در پایان سال گذشته به 54.3واحد درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم در 6سال اخیر به‌شمار می‌رود. با این حال در 3فصل منتهی به پایان سال1400 شاخص قیمت تولیدکننده در ایران روندی نزولی داشته و دولت امیدوار است با سیاست‌های حمایتی خود فشار هزینه را بر بنگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف کاهش دهد.
خودرو
یک هفته بعد از اعلام نتایج نخستین دوره تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، آگهی‌های خرید و فروش حواله‌ خودروها در فضای مجازی در حال دست‌به‌دست‌شدن است.
همشهری، حواشی ابلاغ مصوبه افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را بررسی می‌کند

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان اصلاح می‌شود؟

گزارش
تعیین حقوق سال1401 بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اتفاقی است که برخلاف عرف 40سال اخیر انجام شده و مخالفت و اعتراض بازنشستگان و تشکل‌های آنها را برانگیخته است؛ به‌گونه‌ای که آنها هم کارزاری برای ابطال مصوبه اخیر به راه انداخته و از رئیس مجلس کمک خواسته‌اند و هم برای شکایت از این مصوبه در دیوان عدالت اداری آماده شده‌اند.

جلوگیری از خیز مصرف برق با کارمندان سحرخیز

آفتاب نزده از خواب بیدار شوید و سر ساعت 6و30دقیقه پشت میزتان حاضر شوید. این دستور خطاب به همه کارمندان صادر شده است تا با سحرخیز شدن جلوی خیز مصرف برق را بگیرند.
نقش پول در نهضت خانه‌سازی
آمارهای مربوط به آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، از پایین بودن مشارکت متقاضیان نسبت به بزرگی این نهضت حکایت دارد. طبق قانون، بانک‌ها در سال نخست باید حدود 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص می‌دادند اما آن‌گونه که محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن می‌گوید تاکنون فقط 7 هزار و 438 میلیارد تومان از این تسهیلات به سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.