28
سه شنبه 3 بهمن 1396
شماره 7304
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تمرکززدایی قدرت با «زنجیره بلوکی»؛ چالش تکنولوژیک سال2018

یادداشت
هرسال یک چالش جدید دارم؛ اینکه باید چیز تازه‌ای یاد بگیرم و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشم. من از سال2009 به بعد، تمام ایالت‌های آمریکا را دیده‌ام، حدود 590کیلومتر راهپیمایی کرده‌ام، یک سیستم هوشمند برای خانه‌ام نصب کرده و 25کتاب هم خوانده‌ام.
نجوم
۱۱ بهمن برای علاقه‌مندان به آسمان شب، روز خاصی به‌حساب می‌آید. در زمان تاریکی هوا‌ماه کامل در شرایطی طلوع می‌کند که از یک سو به زمین نزدیک‌تر است و درخشان‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد و از سوی دیگر دومین‌ماه بدر در یک‌ماه میلادی به‌حساب می‌آید.
حدود 3‌ماه پیش بود که کونیگزگ آگرا RS با ثبت میانگین سرعت ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان شناخته شد.
همیشه یکی از بحث‌های مهم درباره سیستم‌عامل‌های موبایل گوگل و اپل بحث باز بودن دسترسی‌ها یا محدودیت بیشتر بوده است.

بلاک‌چِین، اینترنت جدید را می‌سازد

همشهری، فناوری مورد اشاره وزیر ارتباطات را که دیر یا زود به‌عنوان یک واقعیت به ایران می‌رسد، بررسی کرده است
اینترنت
«بلاک‌چین‌»ها یا سیستم‌های زنجیره بلوکی یکی از جدیدترین سامانه‌های فناورانه در جهان است که ضمن ارتباط دادن کاربران به یکدیگر، امنیت بالایی دارد، سریع است و دست‌کم تا امروز هیچ راهی برای هک آن پیدا نشده است.
شکست اف‌بی‌آی در مقابل رمزنگاری

شکست اف‌بی‌آی در مقابل رمزنگاری

اف‌بی‌آی به‌صورت رسمی اعلام کرده که در سال گذشته میلادی، موفق به دسترسی به اطلاعات ۷۷۷۵ دستگاهی که محتویات آنها رمزگذاری شده بود، نشده است.
رونمایی از رگ مصنوعی در کشور
رونمایی از رگ مصنوعی در کشور
2محصول فناورانه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تحت عنوان رگ مصنوعی و زخم‌پوش‌های پلیمری رونمایی شد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
تا حالا به این فکر کرده‌اید که کدام برنامه‌ها بیشترین زمان شما را در روز تلف می‌کنند؟ شاید اگر از این مسئله آگاهی پیدا کنید، برنامه‌ریزی بهتری در استفاده از اپلیکیشن‌ها داشته باشید.