9
شنبه 9 دی 1396
شماره 7283
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشت انجمن بلدیه

روایتی از رویداد‌های ایران در سال1309
انجمن بلدیه
سال1309 سال رویداد‌های مهم در حوزه شهری بود. انجمن بلدیه که سال‌ها متوقف شده بود در این سال با تصویب نظامنامه‌ای جدید در مجلس شورای ملی، آغاز به ‌کار کرد.
ویژه
بسیاری از فلاسفه جهان در طول تاریخ نتوانسته‌اند به این سؤال اساسی بشریت پاسخ محکم و مناسبی بدهند که از حیث تقدم و تأخر در خلقت، اول مرغ درست شده است یا تخم‌مرغ؟!
تنها کمتر از 3ماه از مهلت انقضای کارت‌های ملی باقی مانده و باید در همین مدت، دست‌به‌کار شوید و کارت ملی الکترونیک دریافت کنید.
تنبلی، یک حالت استراحت‌گونه پایدار است در کسانی که دوست ندارند کار کنند، دوست ندارند تحرک داشته باشند و احتمالا به خاطر ضعف هیجان، مبتلا به پایین‌بودن انگیزه­ تحرک هستند. اما وقتی چنین رفتاری ادبیات و افکار خاصی را در جامعه رواج داد، تبدیل می‌شود به یک ساخت فرهنگی و ایده­ فکری.
عکس امروز
دلمان از این روزها می‌خواهد، از روزهایی که آسمان دلش می‌گیرد و باعث می‌شود دل ما باز شود. ابرهای تیره و تار بالای شهرمان می‌آید و زمین شهرمان خیس می‌شود...
گزارش همشهری از گاراژهای تفکیک زباله

کودکی‌هایی که لای زباله‌ها گم می‌شود

کودکان زباله‌گرد
کیسه‌های بزرگ سفید و آلونک‌های کوچک در دل کوهی از زباله؛ زباله، زباله، زباله. کودکانی میان کوه‌های متصل زباله تردد دارند و تعدادی هم ایستاده‌اند، خم می‌شوند و بالا می‌آیند. تعدادی کامیون منتظر هستند تا تفکیک تمام شود؛ قوطی‌های فلزی نوشیدنی در یک کیسه، بطری‌های پلاستیکی در کیسه‌ای دیگر و... .
کابینه با مردم حرف بزند

کابینه با مردم حرف بزند

حسین مرعشی معتقد است که اصلاح‌طلبان هم پشت آقای روحانی را خالی نکرده‌‌اند و همچنان پشتیبان او هستند ولی دولتمردان باید برای افکار عمومی احترام قائل باشند و سیاست‌های دولت را برای مردم تشریح کنند؛ نه اینکه همه‌‌چیز پشت درهای بسته بماند. با او درباره تبعات خیز مطالبات از دولت روحانی و به‌دنبالش آثار ایجاد ناامیدی و تزریق یاس در جامعه گفت‌وگو کرده‌ایم.
مصرف‌ به سبک ایرانی
مصرف‌ به سبک ایرانی
چطور می‌شود فرهنگ مصرف کالای داخلی را در کشور نهادینه کرد؟
کشورهایی که رشد اقتصادی سریعی را تجربه کرده‌اند و به طرز شگفت‌انگیزی سری میان سرهای جوامع پیشرفته دنیا درآورده‌اند هیچ‌یک بی‌جهت به چنین موفقیتی دست نیافته‌اند؛ ضمنا این تصور رایج که چنین پیشرفت‌هایی تنها با هدایت درست و مدیریت دقیق دولتمردان حاصل شده هم باطل است.
سینما
استیون سودربرگ یکی از فعال‌ترین و تحسین‌شده‌ترین سینماگران مستقل آمریکاست که اوایل سال2013 بهانه‌های مختلفی را در گفت‌وگوهایش با رسانه‌ها در میان گذاشت تا بازنشستگی‌اش را از صنعت فیلمسازی اعلام کند.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
در سال۹۵ یک میلیون و ۴۰۰هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده و برای سال۹۶ هم تولید یک میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده است. بازار خودرو در عین حال، یکی از آشفته‌ترین بازارهای ایران است؛ چراکه در قسمت‌های مختلف آن سوداگری‌ رواج دارد و به چندین شکل و مدل، می‌توان ماشین خرید و فروخت.