24
چهار شنبه 19 آذر 1399
شماره 8106
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بزرگ‌ترین مقصد دانشجویان هنر

دانشگاه هنر، دوباره دانشجو می‎‌‎پذیرد
تجسمی
انقلابیون جوان در پی اصلاح همه ساختارهایی بودند که رژیم گذشته بنا نهاده بود؛ این تغییر هم شامل نهادهای آموزشی و آکادمیک می‎‌‎شد و هم شامل سازوکار دیوان‎‌‎سالاری در عرصه فرهنگ و هنر.
ویژه
تجربه‌اندوزی در کار کتاب برای محمدقاسم لیماصالح رامسری، یکی از پایه‌گذاران انتشارات «معین»، از همان دوران نوجوانی، زمانی که در کتابفروشی «دانش» رامسر کار می‌کرد، آغاز شد.
سینما
نتیجه سیاست حمایت از تولید داخلی و ممانعت و اعمال محدودیت در اکران فیلم خارجی، در اکران سال 64 به چشم می‎‌‎آید.

چهارمین جشنواره سراسری تئاتر فجر

فیروز صباغی، بهترین بازیگر و خسرو شکیبایی، بهترین کارگردان
تئاتر
در چهارمین دوره از جشنواره تئاتر فجر، 30 اثر در بخش مسابقه پذیرفته شدند.
نیستان رفتند و هستان می‎‌‎رسند

نیستان رفتند و هستان می‎‌‎رسند

سمت‎‌‎گیری بازار موسیقی پس از انتشار «بی ‎‌‎داد» و «گل صدبرگ»
از پی مجوزگیری، انتشار و استقبال از آلبوم‎‌‎های «بی ‎‌‎داد» کار مشترک گروه‎‌‎های «عارف»، «شیدا» و محمدرضا شجریان، «آستان جانان» شامل قطعات اجرا‌شده در کنسرت شجریان و مشکاتیان و ناصر فرهنگ‎‌‎فر در سفارت ایتالیا -1362 و «گل صدبرگ» کار مشترک شهرام ناظری و هم‎‌‎نوازان، به سرپرستی جلال ذوالفنون، سال64 را می‎‌‎توان نقطه عطف پررنگی بر جریان غالب موسیقی پس از انقلاب معرفی کرد.
جریان اصلی و جریان رسمی
جریان اصلی و جریان رسمی
وضعیت شاعران جریان اصلی شعر در سال‎‌‎های پس از انقلاب اسلامی چگونه است؟ رسانه‎‌‎های رسمی چه موضعی نسبت به آنها دارند؟
سال‎‌‎های نخست پس از انقلاب اسلامی، سال‎‌‎های آزادی‎‌‎های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است؛ سال‎‌‎های گوناگونی صداها و حضور جریان‎‌‎های فکری و گروه‎‌‎ها و شخصیت‎‌‎های مختلف در عرصه عمومی. میل عمومی مردم به آگاهی از تغییراتی که دارد اتفاق می‎‌‎افتد و تولیدات فرهنگی و رسانه‎‌‎ای همه جریان‎‌‎ها و گروه‎‌‎ها، یکی از درخشان‎‌‎ترین دوره‎‌‎های تاریخ مطبوعات و کتاب را در ایران رقم می‎‌‎زند.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
آگهی
حسن کامشاد، کار ترجمه را در دهه50 آغاز کرد و دهه‎‌‎های بعد ادامه داد و تألیف‎‌‎هایش از ترجمه‎‌‎ها بسیار کمتر است.
بعد از انقلاب، روشنفکرانی که در دهه‎‌‎های 40 و 50 در نشریات مختلف ادبی و هنری قلم زده بودند، به حاشیه رانده شدند و امکان و مجال ارتباط با مخاطبانشان را از دست دادند.