02
چهار شنبه 20 مرداد 1400
شماره 8290
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیک نشست بغداد در تهران

وزیر خارجه عراق دیروز با رئیسی، ظریف و شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرد
دیپلماسی
سفر منطقه‌ای وزیر خارجه عراق به ایران رسید. فواد حسین، دیروز در تهران با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدجواد ظریف، وزیرخارجه و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دیدار کرد. طبق گزارش‌های رسمی؛ این دیدار با محوریت بررسی روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.
ویژه
تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی دست‌کم برای یک سال عقب افتاد. رئیس کمیسیون عمران مجلس از نامه رئیس‌جمهور برای مسکوت ماندن این طرح تا دست‌کم یک‌سال آینده خبر داده است.
گفت و گو
ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با همشهری دلیل تصویب نشدن طرح شفافیت آرا در مجلس را هزینه‌دار بودن شفافیت برای نمایندگان دانست و گفت: آرای سیال در نمایندگان از گذشته تا‌کنون همچنان وجود دارد و یکی از راه‌های جلوگیری از آن همین شفافیت آراست که می‌تواند مانع شود.

گریز از شفافیت

دیروز در فاصله یک ساعت تعداد مخالفان بررسی طرح صیانت بر اساس اصل 85 از 144 نفر به 130 نفر کاهش یافت
گزارش
تغییر تعداد آرای مخالف و موافق در مورد طرح موسوم به صیانت انعکاس وسیعی در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی داشت.
دستور رئیسی برای بررسی جزئیات تعطیلات هفته آینده

دستور رئیسی برای بررسی جزئیات تعطیلات هفته آینده

پس از بازدید دیروز سید ابراهیم رئیسی از یکی از مراکز تزریق واکسن و نیز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی ره تهران، جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد.
شفافیت علاج رفتارهای‌ دوگانه
شفافیت علاج رفتارهای‌ دوگانه
رفتار نمایندگان با رأی به خروج طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی دیروز توجه بسیاری را به ‌خود جلب کرد. این اتفاق باعث شد تا سؤالاتی درباره چگونگی و چرایی این رفتار دوگانه به‌وجود بیاید. از سوی دیگر پیامدهای چرخش رأی نمایندگان برای مجلس نیز مورد توجه قرار گرفت.
رئیس قوه قضاییه در نشست هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور، از این دیوان به‌عنوان بالاترین مرجع قضایی یاد کرد و وظایف مهم این مجموعه را نظارت بر احکام دادگاه‌ها و صدور رأی وحدت رویه درباره موضوعات قضایی مورد اختلاف عنوان کرد.