• چهار شنبه 20 مرداد 1400
  • الأرْبِعَاء 2 محرم 1443
  • 2021 Aug 11

طرح اینترنت در تاریکی باقی ماند

روز گذشته با رای نمایندگان اصل هشتاد و پنجمی شدن طرح مجلس برای اینترنت پابرجا باقی ماند و اکنون باید در انتظار بررسی آن در پشت درهای بسته کمیسیون بود
روز گذشته طرح «لغو بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی ذیل اصل85 قانون اساسی» به رأی نمایندگان گذاشته شد. این طرح در جلسه غیرعلنی صبح مجلس، اکثریت آرای نمایندگان را به‌دست آورده بود، اما در جلسه علنی نتوانست این اکثریت را حفظ کند.

زندگی زیر سایه جنگ

طالبان تسلط خود بر شمال افغانستان را تثبیت کرده است، دولت مرکزی عملا به ناتوانی در مقابله با طالبان اعتراف کرده و آمریکا صراحتا گفته که کمک نظامی به کابل ارائه نمی‌دهد، تا میلیون‌ها افغان کابوس زندگی زیر پرچم طالبان را در روز روشن به چشم خود ببینند.

سیاست تأمین واکسن باید تغییر کند

21دی سال گذشته، مقامات عالی سازمان نظام پزشکی و همچنین دکتر ایرج فاضل که رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران است، به حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم نامه‌ای نوشتند و در آن نامه نسبت به شیوع گسترده ویروس هشدار داده و درخواست کردند تامین سریع واکسن در اولویت قرار گیرد.

شفافیت علاج رفتارهای‌ دوگانه

رفتار نمایندگان با رأی به خروج طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی دیروز توجه بسیاری را به ‌خود جلب کرد. این اتفاق باعث شد تا سؤالاتی درباره چگونگی و چرایی این رفتار دوگانه به‌وجود بیاید. از سوی دیگر پیامدهای چرخش رأی نمایندگان برای مجلس نیز مورد توجه قرار گرفت.

تجارت با افغانستان، نگرانی‌ها بیشتر می‌شود

سخنگوی گمرک شایعه توقف تجارت با افغانستان را رد کرده و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند هم به همشهری می‌گوید: تجارت در 2گمرک دوغارون و ماهی‌رود ادامه دارد.

پاییز آلوده ای در پیش است

تشدید آلودگی هوا را باید به دایره بلاهایی که بر اثر تغییر اقلیم در ایران ایجاد شده اضافه کرد.

تشکیل کمیته تخصصی برای تمهیدات ترافیکی مهر

سومین جلسه شورای ششم شهر تهران با آغاز ماه محرم مصادف شد و بدین‌ترتیب، پیش از شروع جلسه اعضای شورا دقایقی را به عزاداری سیدالشهدا‌ پرداختند.

راه‌های خروج از وضعیت غمبار

افزایش شتاب رشد قیمت پراید و پژو

زخم کاری تصادفات رانندگی