23
شنبه 8 آذر 1399
شماره 8096
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معلم شهید

نثر و زبان آیت‌الله مطهری کتاب‎‌‎ به کتاب و نوشته به نوشته متغیر است
نثر
پیش از شهرت و شهادت و در کنار کارهای حوزوی و دانشگاهی به نوشتن در مجله زن روز روی آورد و بی‎‌‎جهت نخواهد بود او را روزنامه‎‌‎نگار بدانیم در کنار معلمی و پژوهش و دیگر عناوین؛ او شهید مرتضی مطهری بود.
ویژه
هزینه متوسط ماهانه یک خانوار شهری در سال1358 معادل 4هزار و 400تومان بود که 38.8درصد آن صرف هزینه‌های خوراکی و 61.2صرف هزینه‌های غیرخوراکی می‌شد.
معماری
در گرمای تیرماه سال1358، اطلاعیه‎‌‎ای در روزنامه‎‌‎ها منتشر شد که براساس آن، مردم برای نخستین بار می‎‌‎توانستند از نزدیک پشت درهای کاخ سعدآباد را ببینند و هزینه این بازدید موزه‎‌‎ای، 3تومان بلیت ناقابل بود.

هنر نوگرای ایران، بی‎‌‎موزه نماند

بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در آبان‎‌‎ماه1358
گزارش ویژه
​​​​​​​موزه‎‌‎ هنرهای معاصر تهران، پیش از انقلاب عمر چندانی نداشت. در سال1356 تاسیس شد و در همین مدت کوتاه نیز نمایشگاه‎‌‎های مهمی را برگزار کرد.
صعود به المپیک و تحریم آن

صعود به المپیک و تحریم آن

تیم ملی فوتبال به المپیک صعود کرد اما به‎‌‎خاطر تحریم بازی‎‌‎های مسکو، از حضور در رقابت‎‌‎ها بازماند
نخستین دستاورد تیم ملی فوتبال بعد از انقلاب اسلامی، یکی از بزرگ‎‌‎ترین‎‌‎ها بود؛ ایران با شایستگی تمام به المپیک صعود کرد اما به‎‌‎خاطر تحریم رقابت‎‌‎ها در مسکو، رنگ بازی‎‌‎ها را ندید.
داستان ناتمام آدمک‎‌‎ها
داستان ناتمام آدمک‎‌‎ها
«خانه عروسک‎‌‌‌‎ها»؛ خانه‎‌‎ای که پوشالی نبود
تلویزیون در نخستین سال پیروزی انقلاب نتوانست روند سریال‎‌‎سازی در پیش از انقلاب را دنبال کند و تکرار آثاری مانند سریال خارجی «میشل استروگف»، بخش اعظم کنداکتور پخش سریال‎‌‎ را به‎‌‎خود اختصاص می‎‌‌‎داد.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
آگهی
«صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب» در پانزدهم مردادماه سال1358 به‎‌‎صورت موقت تأسیس شد تا خسارت‎‌‎هایی که برخی از مردم در جریان انقلاب متحمل شده بودند، جبران شود.