07
شنبه 8 آذر 1399
شماره 8096
سیاست
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اظهارات اخیر عیسی کلانتری درباره انقلاب، خالی کردن پشت شاه توسط آمریکا و بالاخره استفاده امام‌خمینی از این فرصت، برای دومین‌بار در سال‌جاری با تکذیب اعضای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی مواجه شده است.
در پی اظهارات امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه فهرست ۵۰ مؤسسه متخلف در بورس به دادستانی تهران به‌منظور برخورد قضایی، دادستان تهران اعلام کرد که تاکنون گزارشی از تخلفات و معرفی مؤسسات متخلف به دادستانی تهران ارائه و گزارش نشده است.
سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و سیاسی وزارت خارجه کشورمان در توضیح جزئیات تبادل یک تبعه استرالیایی با 3 شهروند ایرانی، این اتفاق را نتیجه «یک کار فشرده دیپلماتیک با 2کشور تایلند و استرالیا که بیش از یک سال به طول انجامید» دانسته و این تبادل را «منحصربه‌فرد» توصیف کرده است.

FATF؛ امید به گره‌گشایی

بعد از امیدواری برای احیای برجام، معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات FATF خبر داده است
مجمع
بعد از اجماع همه جریان‌های سیاسی داخل کشور بر سر ضرورت بازگشت آمریکا به برجام، به‌نظر می‌رسد امید دولت برای ازسرگیری چانه‌زنی‌های داخلی و خارجی‌اش دوچندان شده و حالا بعد از قریب به 2سال انفعال، عزمش را برای گره‌های اقتصادی ایران در عرصه بین‌المللی جزم کرده است.