08
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
شماره 8759
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبر خوش دودی!

غیرسیگاری‌ها روزهای درخشانی را سپری می‌کنند و دنیا، هر روز بیشتر و بیشتر به کام آنهاست؛ نه‌تنها در اروپا مصرف سیگار به یک ضدارزش تبدیل شده که حالا آمریکایی های بیشتری هم از سیگار فرار می‌کنند.
ویژه
امروز که همه‌‌چیز شتابان تنزل می‌کند، با حسرت به یاد روزهایی می‌افتیم که اوضاع رو به ترقی داشت.
یک زن در کلمبیا، 4هزار روز دردِ شدید در شکم خود را نادیده می‌گرفت تا اینکه سرانجام پزشکان یک سوزن را از بدن او خارج کردند.
زندگی ما با فرصت‌ها تعریف می‌شود.
آخر مصور
درباره بندر سیراف و به احترام روز ملی خلیج‌فارس

روح آدمی*

نگاه
اینجا سیراف است؛ کهن‌بندر خلیج‌فارس، یکی از مراکز تمدنی ایران که برای قرون متمادی، باشکوه‌ترین و آبادترین لنگرگاه این پهنه آبی بود.
نشانه باستانی خشکسالی

نشانه باستانی خشکسالی

در دهه‌های گذشته، بارها مورخان و باستان‌شناسان آرزو کرده ‌بودند که کاش می‌شد یک صومعه‌‌ را در اسپانیا از دل آب نجات بدهند اما حالا که این صومعه‌ در دسترس آنها قرار گرفته‌، این نگرانی از خشکسالی بی‌سابقه بوده که همه را به وحشت انداخته است.
سرانجام، اکسیر جوانی
سرانجام، اکسیر جوانی
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بشر در طول تاریخ، راز جوان ماندن و دوری از مرگ بوده؛ تاریخ، سرشار از ناکامی عالمان و حکیمان است، اما حالا، ‌دانشمندان، نه درباره مرگ که درباره راز جوانی، به دستاوردهای عظیمی رسیده‌اند که می‌تواند نوع بشر را، بیشتر از همیشه جوان نگه دارد.
چند وقت پیش بود که یک کارشناس جمعیت‌شناسی در مصاحبه خبری گفته بود ۲۲۰ هزار نفر بالای ۵۰ سال در کشور هنوز ازدواج نکرده و مجرد قطعی محسوب می‌شوند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
خبر خوب دیگرمان این است که یک مخترع کاشمری با اختراعش بر ارزش کینوا یا خاویار گیاهی افزوده و توانسته عده زیادی را به سر کار ببرد.
خوبی وطن‌مان و مردمانش این است که فارغ از هر سنی، کمک به همدیگر جزو دین و آیین‌شان است.
همین ابتدا یک خبر خوب در زمینه کاهش کرونا به شما بدهیم.