08
چهار شنبه 18 خرداد 1401
شماره 8514
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تعطیلات امسال با تعطیلات هر سال، تفاوت‌هایی دارد. بعد از تجربه 2سال تابستان در قرنطینه، شاید انتظار داشته باشیم شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین حالت کلاس‌های تابستانی را ببینیم؛ از طرفی شرایط اقتصادی لرزان و ناپایداری قیمت‌ها، خانواده‌ها را در هزینه‌کردها و انتخاب‌هایشان محدود و دست‌به‌عصا کرده است.
سال 2013میلادی موج گرما در فرانسه بسیاری از سالمندان را با خود به کام مرگ کشاند اما این موج از سوی مردم بی‌پاسخ نماند و آنها تصمیم گرفتند هر سال در چنین روزهایی یعنی اواسط هفته نخست ‌ماه ژوئن یک روز به‌عنوان روز همبستگی به سالمندان و توان‌یاب‌ها کمک کنند؛ البته بی‌مزد و بی‌منت.
18خرداد1274، پزشکی مدرن، تازه در ایران پا گرفته بود که سعید نفیسی در تهران متولد شد. پدرش میرزا علی‌اکبر ناظم‌الاطبا معروف به ناظم‌الاطباء کرمانی، پدر بزرگش حکیم نفیس بن عوض کرمانی، طبیب نامدار ایران و برادرش علی‌اصغر نفیسی ملقب به مودب‌الدوله بود که همگی از پزشکان معروف روزگار خود بوده و به جز اینها تا ۱۱نسل پیش از او نیز، همه به شغل طبابت مشغول بودند.
«عابر بانک همین روبه‌روست»؛ جمله‌ای که خیلی‌هایمان وقتی می‌خواهیم برای پول ویزیت کارت بکشیم، از منشی‌های مطب پزشکان می‌شنویم. بعد مجبوریم برویم، پول نقد بگیریم و برای اینکه دکتر محترم مالیات ندهد، ویزیتش را نقدی پرداخت کنیم.
یاد قدیمی‌ها به خیر که نزد آنان چه حرمتی داشت حرف مرد، چه حرمتی داشت گرو گذاشتن یک تار سبیل، چه حرمتی داشت جوانمردی، چه حرمتی داشت قسم، چه حرمتی داشت مقدسات دینی، چه حرمتی داشت عشق و خلاصه چه حرمتی داشت نان و نمک.

اول آخر

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تا 20 خرداد  در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دوحه: تنها ضربه سر در دنیای فوتبال که به مذاق برخی قطری‌ها ازجمله شیخه المیاسه آل‌ثانی رئیس موزه‌های قطر خوش آمده و بنابراین تندیس آن را به مناسبت برگزاری جام جهانی فوتبال در شهر نصب کرده‌اند ضربه سر مشهور زیدان به سینه مارکو ماتراتزی است.