24
چهار شنبه 6 مرداد 1400
شماره 8279
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عمریست رد پای خورشید که بر آسمان هجدهمین روز از ‌ماه ذیحجه نقش می‌بندد، عطر شکوفه‌های مهر به جانمان می‌نشیند. سال‌های بسیار تقویم چون به چنین روزی رسید، گل خریدیم و به ضیافت مهربانی سادات رفتیم.
همه ما که امروز مجبوریم یک پارچه سه‌لایه را روی صورتمان تحمل کنیم، خوب یادمان هست که وقتی کرونا به ماه‌های دوم و سوم رسید، ماسک هم اجباری شد و به‌علت تولید محدود، برای خرید هر بسته باید مبلغ زیادی، بیشتر از ارزش واقعی این سه‌لایه پارچه، می‌پرداختیم.
درحالی‌که برخی از مردمان جهان برای رسیدن به وصال واکسن کرونا جامه‌دران سر به بیابان گذاشته و جلای وطن می‌کنند، برخی دیگر آنقدر واکسن‌ دور و برشان ریخته که دولت برای ترغیب آنها به واکسن زدن، سند منگوله‌دار یک واحد آپارتمان را سر قلاب می‌زند تا شاید یک چند نفری دم به تله بدهند و به هوای آپارتمان هم که شده بیایند و واکسن بزنند.

اول آخر

در عکس‌های منتخب جشنواره عکاسی معماری 2021 تصویری از منطقه گردشگری «ماجرا» در هرمز که توسط گروه معماران zav طراحی شده در صدر عکس‌ها قرار دارد. عکس: گاردین
جوان ۸۰ ساله

جوان ۸۰ ساله

فردا تولد مسعود کیمیایی است
سال‌های جوانی، 25سال پیش در چنین روزهایی در گرمای مرداد که انگار از کف پیاده‌روهای لاله‌زار هرم آتش زبانه می‌زند، مقابل بساطی جلوی سینما کریستال ایستاده‌ام و مجله‌های قدیمی را ورق می‌زنم.
تهران من/ پیش‌پرده خوانی؛ نوای هجو اعتراض
وقتی صحبت از نوستالژی و تهران قدیم می‌شود غالبا تصاویری از لاله‌زار و زمزمه ترانه‌هایش به ذهن متبادر می‌شود که سهم زیادی از آن به‌دلیل ساخت فیلم‌های متعددی است که برای بازسازی و یادآوری آن روزگار به شبیه‌سازی‌ فضای لاله‌زار پرداخته‌اند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
قیمت ساندویچ فلافل به‌عنوان یکی از اقلام خوراکی اقشار محروم تقریبا 10برابر شده و فلافل 3هزار تومانی سال ۹۷، الان ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.