24
سه شنبه 5 مرداد 1400
شماره 8278
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یکی از چیزهایی که کرونا از ما گرفت، سفر بود. می‌رفتیم سفر که به خانه برگردیم که وقتی در خانه را باز می‌کنیم همه‌‌چیز در چشم‌هایمان نو شود. آن گوشه دنج خوشایند کنار پنجره را دوباره کشف کنیم.
دل که سفره نیست، بازش کنم. این را کسی می‌گفت که یک دنیا غم به دلش بود و هزار‌و‌یک تازیانه از روزگار خورده بود. همین که می‌گفت دلش سفره نیست، من در خیالم، میان بطن چپ قلبش، سفره‌ای چهل‌تکه می‌دیدم. تکه‌پارچه‌های رنگی با بخیه‌های درشت به هم دوخته شده بودند و کاسه‌های سفالی لب‌پر و بشقاب‌های گل‌سرخی کنار تنگ‌های بلور رویش نشسته بودند.‌
در حالت عادی، نماینده‌های مجلس انتخاب می‌شوند تا حقوق مردم را از قوه مجریه، حکومت، خارجی‌ها، داخلی‌ها و... بگیرند نه اینکه مستقیم خودشان «حقوق مردم» را بگیرند یا در واقع به جیب بزنند.

اول آخر

آب و آفتاب، کودکانه‌ای خاطره انگیز... عکس: محمد عباس نژاد
وداع با ویتامین

وداع با ویتامین

کمتر کسی باور می‌کرد روزی برسد که برای خرید چند قلم میوه مجبور باشی حساب کتاب کنی و ببینی پول باقیمانده در کارت اعتباری‌ات به‌اندازه هست یا نه، چون حالا دیگر خرید همین چند قلم میوه می‌تواند از درآمد یک روز یک کارگر هم بیشتر شود.
تز و آنتی‌تز کرونا
مادربزرگ و پدربزرگ نگارنده همیشه نماد 2 رویکرد تربیتی در جامعه کوچک ما یعنی خانواده بودند. ما نوه و نتیجه‌ها به محض اینکه دست از پا خطا می‌کردیم پدربزرگ بعد از چند چشم‌غره و غرولند یک ابرو را بالا می‌انداخت و رو به ما می‌گفت: «‌آدم باس خودش عاقل باشه» و هنوز کلامش منعقد نشده بود که مادربزرگ از بالای عینکی که هر لحظه منتظر بودیم از نوک بینی‌اش بیفتد به مادرم نگاه می‌کرد و می‌گفت: «بچه عزیزه با تربیتش عزیزتر» که یعنی اینها گناهی ندارند تو باید این سرتق‌ها را جمع و جورشون کنی.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفته: ۳۰ استان از ۳۱ استان کشور در معرض مخاطره فرونشست زمین قرار دارد و زمانی برای آزمون و خطای برنامه‌ریزی در حوزه ذخایر معدنی و مخاطرات طبیعی زمین‌شناختی نداریم.