20
شنبه 11 بهمن 1399
شماره 8148
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ایستاده‌ایم منتظر تا یکی از تاکسی‌های خطی‌ بیاید و سوار شویم. 3نفر هستیم در یک صف کوچک انتظار. به فاصله از هم ایستاده‌ایم. با ماسک‌هایی تا زیر چشم پیش‌ آمده. یک نفر دیگر هم به ما اضافه می‌شود.
بلیت‌فروشی سینماهای مردمی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با اعمال برخی تغییرات نسبت به سال گذشته از ساعت ۱۴ امروز، شنبه ۱۱بهمن آغاز می‌شود.
کمپین ‫تهران شهرآرزوها، ایده‌ای است که سال گذشته آغاز شده و امسال هم توسط مدیران شهری دنبال می‌شود که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و بر روی برخی از بیلبوردهای شهری مورد توجه قرار گرفته است.
طرح روز
پکن: شرکت آر‌اند‌زد R&Z چین وانت یا مینی‌کامیونی برقی ساخته که قیمت آن در سایت علی‌بابا فقط 2600دلار است. به‌گزارش آدیتی‌سنترال، این خودرو که اکنون ارزان‌ترین خودروی جهان در کلاس خود است توانایی حمل نیم‌تن بار را دارد و سرعتش باتوجه به برقی بودن آن تا 110کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
نیویورک: خواننده‌ای آمریکایی با ثبت پایین‌ترین نت صدای انسان این رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. به گزارش آدیتی‌سنترال، تیم‌استورمز، نت یا به لحاظ علمی فرکانسی را ثبت کرده است که گوش انسان‌ قادر به شنیدن آن نیست.

عکس روز

یخ‌نوردی روی آبشار یخ‌بسته گنجنامه‌ - همدان
فروش 5دقیقه‌ای تابلوی 92میلیون دلاری

فروش 5دقیقه‌ای تابلوی 92میلیون دلاری

نیویورک: تابلوی ساندرو‌بوتیچلی، نقاش مشهور فلورانسی دوران رنسانس فقط در 4دقیقه و 30ثانیه با قیمت 92.2میلیون دلار به یک مجموعه‌دار ساکن لندن فروخته شد.
ملاقات همکار با نردبان آتش‌نشانی
ملاقات همکار با نردبان آتش‌نشانی
فونیکس: آتش‌نشان‌ها در ایالت آریزونای آمریکا برای ملاقات با همکاری که به کرونا مبتلا شده بود از نردبان‌های آتش‌نشانی استفاده کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در تهران قدیم عده‌ای بودند که جزو طبقه پایین جامعه به‌حساب می‌آمدند و گرچه از سواد و معلومات بی‌بهره ‌بودند اما به ارزش‌های اخلاقی و اصول مروت و لوطی‌گری پایبند بودند.
متفکران و نویسنده‌های متعددی رمان «دن کیشوت» نوشته سروانتس را تفسیر کرده‌اند اما تعداد آنها که تصمیم گرفته‌اند تفسیرشان را به‌شکل اثری ادبی بنویسند بسیار کم است و تعداد آنها که تفسیرشان را در قالب خود رمان «دن کیشوت» نوشته‌اند شاید 2نفر باشد. گراهام گرین یکی از آنهاست.
امروز احمد سمیعی‌گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی که عمرش دراز باد،100ساله می‌شود.