20
دو شنبه 24 آذر 1399
شماره 8110
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کلماتی درست پیدا کنیم

قصه شهر
شهرها با وجود ساختمان‌های زیبا و دیگر دستاوردهای متعدد تمدن بشری، با وجود قطعیتی که در احداث و پایداری آنها در ذهن ما جا افتاده، با وجود آن تصوراتی که ما از ثبات این بزرگ‌ترین عرصه‌های حیات انسانی در ذهن داریم، با وجود وسعت بی‌انتها و هر چیز دیگری از این دست که می‌توان در قالب مفهوم ثبات به آن دامن زد، همزمان فاقد ثبات لازم‌اند.
ویژه
از یک جایی به بعد تکنولوژی دارد حرف اول را می‌زند، انگار در تمام ارکان زندگی‌مان نفوذ کرده و راه چاره‌ای برایمان نگذاشته است، اما برای اینکه تکنولوژی بتواند حرف آخر را بزند، حالا‌حالاها باید صبر کرد، هنوز خیلی از ماها که تکنولوژی روز و شبمان شده هم نمی‌توانیم به‌راحتی به آن اعتماد کنیم، هنوز هم هر وقت موقع خرید اینترنتی می‌شود، با خودمان کلنجار می‌‌رویم که اگر کالای مورد نظر شبیه عکسش نباشد یا اگر کیفیتش مطلوب نباشد یا هزاران اگر دیگر و از این مهم‌تر وقتی موقع پرداخت آنلاین می‌‌رسد، دست و دلمان می‌لرزد که نکند یک جای کار اشتباه باشد، دوباره و سه‌باره آدرس مرورگر سایت پرداخت را چک می‌کنیم و شاید خیلی‌وقت‌‌ها از خیرش بگذریم و کفش و کلاه کنیم تا برای خرید به بازار برویم و صد‌البته اخبار کلاهبرداری‌های اینترنتی هم مزید بر علتند.
​​​​​​​جایزه دوسالانه هانس کریستین اندرسن به نویسندگان و تصویرگران زنده با بررسی چند اثر از آنها اعطا می‌شود.
طرح روز
پکن: به خدمه پرواز چین توصیه شد برای کاهش احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در پروازهای چارتر به مقصد کشورهای پرخطر از پوشک یک‌‌بار مصرف بزرگسالان استفاده کنند و از رفتن به توالت پرهیز کنند.
​​​​​​​کپنهاگ: یک تحقیق رسمی دریافته است که میلیون‌ها راسوی مرده‌ای که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در دانمارک معدوم و دفن شدند، ممکن است آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده باشند.

عکس روز

عکس روز
پرکاربرد‌ترین واژه‌های گوگل

پرکاربرد‌ترین واژه‌های گوگل

​​​​​​​نیویورک: ‌گوگل نتایج جست‌وجوهای سال خود را به ‌تفکیک موضوعات روند روز اعلام کرده است.
حراج‌ نخستین ماوس جهان
حراج‌ نخستین ماوس جهان
نیویورک: ‌به‌زودی نخستین‌ ماوس موشواره‌ رایانه‌ای جهان به حراج گذاشته می‌شود.
​​​​​​​برخی خودروها درگذر زمان و با توجه به همه‌گیری آن در برهه‌‌هایی از زمان گذشته، مجدد مورد توجه برخی کلکسیونرها قرار می‌گیرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​«من بیچاره بچه‌ام و هیچ‌کاره» نخستین رمان از مجموعه من بیچاره است که «یوتا ریشتر» آن را نوشته است.
دوشنبه 24آذرماه سال 1399، شماره 8110 و این یعنی یک سال تحویل دیگر برای «همشهری» ما که همیشه دلخوشی مان این بوده که «همشهری» شما هستیم.