02
دو شنبه 24 آذر 1399
شماره 8110
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تقدیم نشان درجه یک نصر به دانشمند شهید محسن فخری‌زاده

رهبری
سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح روز گذشته با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری‌زاده و دیدار با خانواده این شهید، نشان درجه یک نصر را که اهدایی و مزین به امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به ایشان تقدیم کرد.
ویژه
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مسئله کرونا و خطر تجمع رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400، توصیه به رأی‌گیری پستی کرده و با بیان اینکه این مدل از رأی‌گیری در زمان قبل از انقلاب هم در ایران اجرا شده است، به ایسنا گفت: ممکن است حرف و حدیثی در رأی پستی وجود داشته باشد، اما به هر حال بهتر از تجمع افراد در پای صندوق رأی است، البته باید نظارت جدی بر این مدل رأی‌گیری انجام شود.
احمد مومنی‌راد، سخنگوی هیأت‌منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، از محکومیت نعمت احمدی، وکیل دادگستری خبر داد.
مواضع   کشورهای غربی درباره اعدام روح‌الله زم باعث شد وزارت خارجه با احضار برخی سفرای کشورهای اروپایی، روز پررفت‌وآمدی را پشت سر بگذارد. دیروز وزارت خارجه ایران به‌خاطر بیانیه‌های مداخله‌جویانه سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آلمان در مورد روح‌الله زم، هانس اودو موتسل، سفیر آلمان در ایران را به‌عنوان نماینده اتحادیه اروپا احضار کرد.
سیدعباس عراقچی در حاشیه سفر به کابل و دیدار با مقامات عالی‌رتبه افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در کابل، درباره اهمیت رایزنی‌های فشرده 2کشور تصریح کرد: افغانستان درگیر مشکلات متعدد بوده است و همواره مردم و دولت ایران در کنار مردم و دولت افغانستان هستند.
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی همه تلاش دولت بر این بوده که به‌رغم فشارهای تحریمی، مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد و اولویت دولت، تامین کالاهای اساسی در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

انتقاد یک نماینده از همه

نماینده شازند، رئیس مجلس، نمایندگان تهران، نمایندگان ترک‌زبان، دستگاه دیپلماسی و بقیه را به‌ باد انتقاد گرفت
مجلس
درحالی‌که موضع‌گیری بموقع و صریح وزارت خارجه در قبال سخنان اخیر رئیس‌جمهور ترکیه، سبب تصحیح مواضع اردوغان از سوی وزارت خارجه‌اش شد، اما 3روز بعد از این وقایع، یکی از نمایندگان وابسته به طیف محمود احمدی‌نژاد در مجلس، سخنان اردوغان را بهانه نقد رئیس مجلس و نمایندگان تهران و آذری‌زبان قرار داد و با ادبیاتی تند و گزنده به آنها تاخت.