20
چهار شنبه 2 مهر 1399
شماره 8045
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«آتشی» شبکه «اصالت»‌ها و «وصالت»‌ها

امروز مصادف با زادروز منوچهر آتشی، شاعر سال‌های دیرین است.
ویژه
کافی است به‌صورت تصادفی، یکی از اطرافیان خود را که بچه مدرسه‌ای دارد انتخاب کنید و از او درباره گرفتاری اینترنت و راه‌های ارتباط آنلاین با مدرسه و معلمانشان بپرسید.
ماجرای ارائه اتومبیلی با نصف قیمت بازار به نمایندگان محترم مجلس، واکنش‌های فراوانی در پی داشته است.
کتاب «شمایل‌نگاری خدا و موجودات ف0000راط000بی00عی در هنر ابتدایی هخامنشی» نوشته مارک گریسون را علی‌اصغر سلحشور به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
طرح روز
شمار بریتانیایی‌هایی که در سال۲۰۲۰ میلادی سیگار را ترک کرده‌اند، تا همین‌جا، از شمار همین افراد در هر سال دهه گذشته بیشتر بوده است.
مردی که در‌ هاوایی تخته موج‌سواری خود را گم کرده بود آن را در سواحل فیلیپین، یعنی حدود 8هزار کیلومتر دورتر پیدا کرد.

عکس روز

عکس روز
32ساله‌ای با ظاهر یک نوجوان

32ساله‌ای با ظاهر یک نوجوان

مرد 32ساله‌ای در روسیه پس از یک مصاحبه در یوتیوب و انتشار تصویرش مشهور شد.
کیک‌پزی به سبک کاخ باروک
کیک‌پزی به سبک کاخ باروک
دو شیرینی‌پز بریتانیایی کیک‌هایی به سبک معماری باروک و سبک روکوکو طراحی کرده و می‌پزند که به‌عنوان زیباترین کیک‌های دنیا از سوی کاربرهای فضای مجازی انتخاب شدند.

رمان ایشی‌گورو در فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای بریتانیا

انتشارات فابر اعلام کرده است که نسخه ویژه‌ای از آخرین رمان کازوئو ایشی‌گورو، نویسنده مشهور ژاپنی را برای کتابفروشی‌های مستقل و فروشگاه زنجیره‌ای واتراستون بریتانیا منتشر کرده است که طبق زمانبندی قرار است بهار سال آینده وارد بازار کتاب این کشور شود.

مارسل مارسو؛ شاعر سکوت

مارسل منگل مشهور به مارسل مارسو سال 1947با خلق «بیپ» دلقک غمگینی که با ژاکتی راهدار و کلاه ابریشمی مچاله شده، روی صحنه ظاهر می‌شد، شهرت جهانی به‌دست آورد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
وزیر اطلاعات روز گذشته در نشست شورای اداری استان گیلان گفت: بدون ایجاد وحدت ملی، توسعه اقتصادی، رفاه و امنیت ملی تحقق نخواهد یافت.
تولید ربات برای انجام مأموریت‌های فضایی پدیده تازه‌ای نیست و به ابتدای دهه۶۰ میلادی بازمی‌گردد. اما این ربات‌ها تا‌کنون تنها به وسیله بخش دولتی تولید شده و توانایی‌های آنها نیز چندان گسترده نبوده است.
محققان دانشگاه ییلYaleUniversity در بررسی جدید خود دریافتند که یک واکنش خودایمنی التهابی در سیستم عصبی مرکزی شبیه به آنچه در بیماری‌هایی مانند‌ ام.اس رخ می‌دهد، در نخاع افراد سالم نیز اتفاق می‌افتد.