16
پنج شنبه 1 اسفند 1398
شماره 7886
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هنوز نویسنده جهانی نداریم

بهروز دیجوریان، شاعر و مترجمی است که داستان‌هایی را از نویسندگان ایرانی به ترکی استانبولی ترجمه و در ترکیه منتشر کرده است.
ویژه
با اینکه بیشتر وقت‌ها خودم به‌شدت ناامید شده و گاهی فکر می‌کنم دیگر دارم کم می‌آورم، به واسطه شرایط فردی و اجتماعی، اما غالباً سعی می‌کنم در نوشته‌هایم به یک دیدگاه مثبت و امیدبخش برسم.
هنگاهی که خلقیات جامعه ایرانی را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی مواجه می‌شویم که به لحاظ قدمت، بسیار دیرینه هستند.
بعد از رفتن رومی‌ها، تاریخ بریتانیا دچار عدم قطعیت شد.
طرح روز
سیچوان:‌ زنی در چین برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا خود را داخل یک عروسک تن‌پوش زرافه‌ای پنهان می‌کند.
کانزاس: مرد 47ساله‌ای در آمریکا جایزه‌ 25هزار دلاری را به مؤسسه‌ خیریه‌ای می‌دهد به شرط اینکه کسی بتواند همسری ساده و مناسب او پیدا کند.

عکس روز

عکس روز
ممنوعیت پوشیدن کاپشن

ممنوعیت پوشیدن کاپشن

مینه‌سوتا: فرزندان یک زن که به‌دست نامزد خواهرش کشته شده بود از پوشیدن کاپشن‌هایی حاوی عکس مادرشان منع شدند.
هشدار به موقع ساعت هوشمند
هشدار به موقع ساعت هوشمند
اوکلاهما: ساعت هوشمند پسر نوجوانی که در کلاس درس نشسته بود برای مادر او پیغامی ارسال کرد که نشان می‌داد ضربان قلب فرزند او به 190بار در دقیقه رسیده است.
یک کتابفروشی زیبا و منحصر به فرد در وسط شالیزاری در چین ساخته شده که موجب جذب افراد بسیاری به آن منطقه شده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
عمر مفید باتری‌های لیتیومی گوشی‌ها و تبلت‌ها از 2سال بالاتر نمی‌رود. ولی محققان دانشگاه میشیگان، شیوه‌هایی را برای افزایش این عمر پیشنهاد کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور روز گذشته با حضور در یک کنفرانس خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی، حضور مردم در انتخابات مجلس ششم را بسیار گسترده دانست و پیش‌بینی کرد که حدود 80درصد مردم ایران در انتخابات شرکت کرده‌اند.
بچه‌هایی که مورد انتقاد قرار می‌گیرند همان برخورد را با خودشان خواهند داشت و نهایتا اشخاصی خواهند شد با عزت نفس پایین. والدین فکر می‌کنند اگر به‌طور دائم از کودکان خود انتقاد و اشتباه آنها را یادآوری کنند، به آنها کمک کرده‌اند.