24
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
شماره 7668
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نجات روزنامه‌ها؛ توجه به ذائقه مردم

نقد و نظر
اوضاع کاغذ، گرانی و نابسامانی بازار آن و تبعاتی که این وضع دارد از جمله پایین‌آمدن تیراژ و کاهش صفحات مطبوعات و به‌خطرافتادن امنیت شغلی افرادی که در این عرصه اشتغال دارند، موضوعی نیست که کسی از آن بی‌خبر باشد.
ویژه
تاریخ پیش از آنکه روایات پراکنده از گذشته‌های دور و نزدیک باشد، علمی برای شناخت گذشته است؛ شناختی که براساس آن علل و ارتباط وقایع روشن و تأثیر آن بر زمان وقوع و پس از آن مشخص شود.
کلاس‌های قصه‌نویسی همواره می‌توانند اطلاعات خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.
با مقایسه‌ای گذرا میان شمار کتاب‌ها و مقالات چاپ شده در زمینه ترجمه و نقد ترجمه مکتوب و شمار مقالات و کتاب‌های منتشرشده درباره ترجمه دیداری و شنیداری که در این کتاب از آن با عنوان «ترجمه فیلم» یاد می‌شود، می‌توان به اهمیت موضوع این اثر پی برد.
طرح روز
کالیفرنیا> از این پس هوش مصنوعی در توییتر با توجه به عکس‌های پروفایل، کاربر‌های افسرده را تشخیص می‌دهد.
نیوجرسی> براساس تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه مونت‌کلر صورت گرفته، دانشجویان سال آخری که کمتر از 8ساعت خواب شبانه دارند، دست‌کم احتمال فارغ‌التحصیل شدنشان 40درصد کمتر از دیگر دانشجویان است.

عکس روز

عکس روز
به‌عهده گرفتن بازپرداخت وام 400 دانشجو

به‌عهده گرفتن بازپرداخت وام 400 دانشجو

نیویورک> روبرت اسمیت، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی وعده داد که با اختصاص ۴۰میلیون دلار بازپرداخت وام نزدیک به ۴۰۰دانشجوی کالج مورهاوس را بر عهده بگیرد.
پیدا کردن طلای یک‌کیلویی
پیدا کردن طلای یک‌کیلویی
کالگورلی> یک مرد استرالیایی هنگام گشت زدن با دستگاه فلزیاب پیرامون معادن طلای این کشور در کالگورلی به یک قطعه بزرگ طلا برخورد.
مهارت
«چرا این کار رو کردی؟»، «دیگه لباس تمیز نداری»، «چند بار باید بهت بگم؟» و جملاتی از این دست را اگر زیاد به کودکتان می‌گویید و همچنین اگر تعداد دفعات این انتقادها زیاد است، بیش از آنکه نشان‌دهنده سربه‌هوا بودن کودکتان باشد علامت سختگیری زیا د از حد شماست.

عنکبوت تیر و کمانی

دانستنی‌ها
محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا موفق به شناسایی نوعی عنکبوت شده‌اند که به جای تار تنیدن، از آن به‌عنوان تیروکمان برای شکار طعمه به شیوه‌ای بسیار تهاجمی‌تر بهره می‌گیرد.

هرمان ووک، نویسنده همیشه پرفروش درگذشت

دریچه
هرمان ووک، نویسنده آمریکایی که با رمان «شورش کین» برنده جایزه پولیتزر شد و به نویسنده همواره پرفروش مشهور بود در ۱۰۳ سالگی درگذشت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شخصی گفت به حجره داود رفتم.
عصبانی شدم چون می‌دانستم می‌دانند دروغ می‌گویم.
حکایت این کلمه هم مثل صندل است؛ اینکه خیلی مواقع‌ها برای شخصیت دادن به شلوارهای راحتی در منزلمان به جای استفاده از کلمه زیر شلواری از پیژامه استفاده می‌کنیم و باز خیال می‌کنیم که از یک واژه انگلیسی استفاده کرده‌ایم، درحالی‌که از اساس کلمه پیژامه یک واژه فارسی است.