16
چهار شنبه 19 آبان 1400
شماره 8358
ادب‌وهنر 2
123
1
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کارنامه سینمای ایران در زمینه تولید فیلم ترسناک کوچک و در اغلب موارد ناموفق است. اصالت، حلقه مفقوده فیلم ترسناک ایرانی است و به ندرت پیش آمده که کارگردانی در دل مناسبات تولید سینمای ایران چه در گذشته‌های دور و چه این دوران، موفق شده باشد فیلمی بسازد که حسی از وحشت و هراس را به تماشاگر منتقل کند‌.
پویان عسگری: تماشاگر با فیلمی مواجه می‌شود که پوست دارد اما گوشت و خون نه؛ فیلمی که با داعیه ترساندن مخاطب و شوک به او، به کفایت از نشانگان سینمای وحشت بهره می‌برد اما نه می‌ترساند و نه آنچنان به سنت فقیر «فیلم ترسناک ایرانی» نکته تازه‌ای اضافه می‌کند.
گفت‌وگو با بهمن ارک، یکی از دو کارگردان فیلم «پوست»

برای ما داستان عاشقانه مهم بود

هادی حجازی‌فر فیلمنامه را دوست داشت اما به توافق نرسیدیم
بهمن و بهرام ارک، برادران جوان تبریزی، این روزها فیلم «پوست» را بر پرده سینما دارند که از زمان نخستین نمایش‌اش در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در سال 1398 به‌عنوان فیلمی ترسناک شهره شد که در فضایی بومی و محلی داستانش را روایت می‌کند.
غلبه بر ترس به معجزه عشق

غلبه بر ترس به معجزه عشق

«پوست» تجربه مغتنمی در زمینه فیلم ترسناک ایرانی است
وقتی صحبت از فیلم ترسناک ایرانی به میان می‌آید، نمونه‌ها و مصادیقی که به ذهن می‌رسد نه خیلی پر تعداد است و نه چندان جالب توجه. طوری که به‌نظر می‌رسد ژانر وحشت خیلی منطبق با سینمای ایران نیست.
محمد سیاه‌قلم کیست؟
محمد سیاه‌قلم کیست؟
اینکه محمد سیاه‌قلم کیست، معمایی است که خودش می‌تواند دستمایه داستانی رازآمیز و پرکشش قرار بگیرد.