14
یکشنبه 12 دی 1400
شماره 8403
ایرانشهر 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چیلوک‌بافی سیس‌بافی به رشته طناب‌هایی گفته می‌شود که از الیاف درخت خرما تولید می‌شود و استحکام بالایی دارد و از آن برای بستن خوشه‌های خرما خوشه‌بندی و همچنین انواع تولیدات صنایع‌دستی استفاده می‌شود.
روستای قطرم، یکی از روستاهای دیدنی یزد است که مهم‌ترین دلیل جاذبه آن سبک معماری پلکانی منازلش است که همچون ماسوله با شیبی کمتر در قلب کویر یزد در نزدیکی شهرستان بافق با تاریخچه‌ای باستانی مربوط به 2500سال قبل از میلاد مسیح است.
چند هفته پیش بود که خبر رسید بعد از یک مرحله خرید تضمینی دام عشایر در بهار و تابستان، صادرات دام زنده از کشور آغاز می‌شود و اقدامات حمایتی برای حمایت از دامداران و عشایر برنامه‌ریزی شده است.
روزی به نام «شهر باران‌های نقره‌ای»

رشت؛ شهر سیاست و تجارت

12دی‌ماه سال936خورشیدی شهر رشت به‌عنوان مرکز سیاسی گیلان انتخاب شد. این روز در تقویم رسمی کشور با نام روز رشت شناخته می‌شود
گزارش
«شهر باران‌های نقره‌ای»، «شهر همیشه بیدار»، «شهر خانه‌های سفالی» و «شهر خلاق خوراک‌شناسی» نام‌هایی است که با آن از شهر رشت یاد می‌کنند؛ شهری که می‌گویند عمر هزار‌ساله دارد و از زمان حکومت صفویه، مرکز گیلان شده است.
PDF ایرانشهر 2
کوتاه ایرانشهر 2
«بازار اراک» عنوان کتابی است که توسط حسین هاشمی مشهدالکوبه به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات یوحنا به چاپ رسیده است.