05
یکشنبه 12 دی 1400
شماره 8403
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
زمستان در ابتدای راه است اما بازار لباس‌های زمستانی کم‌کم به پایان راه خود می‌رسد. خرید لباس گرم معمولا با نخستین موج سرما یا نخستین باران پاییزی آغاز می‌شود و تا پیش از رسیدن زمستان، بیشتر خانوارها خریدهایشان را انجام داده‌اند.
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
تره‌بار
همزمان با آغاز فصل زمستان، قیمت بیش از یک‌سوم محصولات فرنگی میادین میوه و تره‌بار تهران بین 200 تا 2700تومان کاهش یافت. به گزارش همشهری، براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت 18قلم سبزی و صیفی در میادین میوه و تره‌بار از ابتدای دی‌ماه کاهش یافته که ازجمله می‌توان به گوجه‌فرنگی، سیر، زنجبیل، فلفل‌دلمه رنگی و سبز و سبزی پاک‌کرده اشاره کرد.

آغاز عرضه املاک دولت در بورس

معاون بورس‌کالا از شناسایی 383ملک متعلق به دولت‌ و عرضه 34ملک دولتی ‌ خبر داد
بورس
3 ماه بعد از ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری، آنطور که دیروز معاون بورس‌کالا اعلام کرد؛ به‌زودی فرایند عرضه املاک مازاد دولت آغاز می‌شود. تاکنون 383ملک دولتی شناسایی شده و قرار است، در گام نخست، ظرف روزهای آینده 34ملک دولتی در بورس‌کالا فروخته شود. بورس‌کالا همچنین اعلام کرده؛ برای عرضه املاک شهرداری هم با این نهاد وارد مذاکره شده است.

نقل‌قول/ مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج:

اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات برنج، قیمت تمام‌شده این محصول را افزایش می‌دهد. 90درصد از برنج وارداتی را قشر آسیب‌پذیر مصرف می‌کند.
عدد خبر/ 29740تومان
دیروز قیمت هر دلار آمریکا با 230تومان کاهش به 29هزارو 740تومان رسید. قیمت هر یورو هم 80تومان نزول کرد و به نرخ 33هزارو 820تومان مبادله شد.