• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98490
+
-

ریزش 65خانه و معبر طی 2‌ماه در قلب تهران

بافت فرسوده
ریزش 65خانه و معبر طی 2‌ماه در قلب تهران

شهردار منطقه12 با اشاره به تخریب، ریزش و فروریزش 65معبر و خانه قدیمی در این منطقه تنها طی 2ماه، از نهادهای تصمیم‌گیر درخواست کرد که برای بافت‌های فرسوده منطقه12 چاره‌ای بیندیشند.
علی‌محمد سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های تشویقی ناکافی دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی‌ و مرمت بافت‌های تاریخی و عدم‌حمایت کافی نظام بانکی و عدم‌ایفای تعهدات دستگاه‌های خدمات‌رسان و ضعف طرح‌های توسعه‌ای در منطقه12، سبب شده است که متأسفانه روند فرسودگی طی سال‌های اخیر در این منطقه با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.
او افزود: بعضا ضوابط متعارض، موردی و مبهم درخصوص حفاظت از محدوده‌های تاریخی، یکپارچه‌سازی‌ و کمی‌نگری درخصوص ضوابط میراث مرتبط با بافت تاریخی، موجب افت کیفیت فرهنگی در سطح محلات و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده که در نهایت شاهد تقویت روند مهاجرت از منطقه مرکزی به‌ویژه بافت تاریخی هستیم.
سعادتی با بیان اینکه عدم‌استقبال شهروندان به سکونت و افت کیفیت زندگی باعث افزایش ابنیه متروکه و اختلال در نظام اجرایی توسعه و نوسازی شهری می‌شود، گفت: از همه نهادهای سیاستگذار و مراجع قانونی تصمیم‌گیر درخواست می‌کنم که منطبق با واقعیت‌های شهر در فرایند تقویت سکونت و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اعم از ارزشمند و غیرارزشمند آستین همت بالا بزنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید