• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97713
+
-

ضرب شست نبی به تاج و رفقا

پس از چند روز کش و قوس، هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال دبیرکلی مهدی محمدنبی را تأیید کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تغییر موضع داد و به او تبریک گفت

ضرب شست نبی به تاج و رفقا


مهدی محمدنبی، 5سال و 2‌ماه پس از آنکه با فشار نخستین وزیر ورزش دولت روحانی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال برکنار شد، بار دیگر روی این صندلی نشست. گفته می‌شود این‌بار هم در انتخاب او پای وزیر در میان است.
نبی را یکی از مرموزترین مردان فوتبال ایران در دو دهه اخیر می‌نامند. کسی که با وجود انتقادهای تند رسانه‌ها و فشار افکار عمومی می‌تواند خودش را در دل مدیران بالادستی جا کند.برخی معتقدند قدرت نبی در جایی بیرون از فوتبال است. قدرتی که به او این امکان را می‌دهد که هم با علی انصاری، مالک متمول ایرانمال و بانک آینده رفاقت کند و هم اعتماد مسعود سلطانی‌فر را به‌دست بیاورد.
پس از چند روز توفانی، دیروز هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای بازگشت نبی به فدراسیون را رسما تأیید کرد. آنگونه که مدیر روابط عمومی فدراسیون خبر داده، در این نشست همه اعضا به دبیرکلی نبی رأی داده‌اند. حتی هدایت‌الله ممبینی، یکی از اعضای هیأت‌رئیسه هم که پیش از این چند مصاحبه انتقادی کرده بود، دیروز گفت با بازگشت نبی مشکلی ندارد.طبق اعلام سایت فدراسیون فوتبال آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم انتخاب نبی را تأیید کرده و به او تبریک گفته است. این در حالی است که کنفدراسیون هفته گذشته در نامه‌ای جنجالی و غیرمعمول، انتخاب نبی را غیرقانونی خوانده بود.
بازگشت نبی به فدراسیون فوتبال، موازنه قدرت در ساختمان سئول را به هم خواهد ریخت. پیش‌بینی می‌شود از این پس دوستان مهدی تاج، رئیس مستعفی فدراسیون قدرتشان کم شود و نبی به مرور بخش اداری فدراسیون را پاکسازی کند.غایب نشست دیروز هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، محمود اسلامیان بود. همه می‌دانند اسلامیان رابطه نزدیکی با تاج دارد. در عین حال ابراهیم شکوری هم که با حکم تاج، نزدیک به یک‌سال و 4‌ماه سرپرست دبیرکلی فدراسیون بود، در نشست دیروز حاضر نشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :