• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97357
+
-

خبرهای‌کوتاه

  غارهای ایران هم بسته شدند
سازمان حفاظت محیط‌زیست در پی شیوع کرونا، غارهای گردشگرپذیر و موزه تنوع زیستی پارک پردیسان را نیز تعطیل کرد. به گزارش این سازمان، کیومرث کلانتری، معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی این سازمان، در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها خواستار تعطیلی فوری غارهای گردشگرپذیر شد. در نامه کلانتری خطاب به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها آمده است: «با عنایت به شیوع بیماری کرونا و امکان ورود ویروس به غارهای کشور و باقی‌ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب غار برای مدت‌زمان بسیار طولانی و انتقال آن توسط خفاش‌ها (به‌عنوان ناقل میزبان) که می‌تواند باعث شیوع مجدد بیماری در دوره‌های متعدد شوند، مقتضی است با هماهنگی مقامات ذی‌ربط استانی نسبت به توقف بهره‌برداری از غارها و اعلام هشدارهای لازم درخصوص موضوع و حتی‌‌المقدور نصب موانع ورود به غارها اقدام لازم معمول و نتیجه را اعلام دارید.»

  پایان مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله 
تلفات پرندگان مهاجر زمستان‌گذران در تالاب بین‌المللی میانکاله پس از حدود ۵۰ روز جمع‌آوری لاشه پرندگان در حوزه جغرافیایی تالاب در استان مازندران و گلستان خاتمه یافت. حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران با اعلام این خبر به ایرنا گفت: روزانه حدود ۴۰ نفر از نیروهای محیط‌زیست برای جلوگیری از گسترش مسمومیت‌ها به سایر پرندگان و آسیب‌زدن به محیط‌زیست کار پایش لاشه پرندگان مهاجر را در تالاب انجام می‌دادند. او با اعلام اینکه هفته گذشته 170بال لاشه پرندگان در پایش کسب شد، گفت: از 3روز گذشته با وجود پایش منطقه از سوی نیروهای محیط‌زیست در 2حوزه جغرافیایی تالاب بین‌المللی مازندران و گلستان، هیچ لاشه‌ای پیدا نشد و این رویه نشان می‌دهد که تلفات پرندگان خاتمه یافته است.

  بارش محدود در کشور
بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که از امروز (دوشنبه)، سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور شود. امیرحسین نقشینه، کارشناس هواشناسی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: امروز (دوشنبه) در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، سمنان، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی عصر سه‌شنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود. نقشینه افزود: سه‌شنبه بعدازظهر سامانه بارشی جدید از غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج چهارشنبه این سامانه تقویت‌شده و نیمه غربی کشور را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. پنجشنبه نیز بارش به شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال‌شرق کشور محدود و به‌تدریج سامانه بارشی اواخر روز جمعه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید