• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97097
+
-

2مرداد 1398

فیلیپ هنوز عاشق ایران است

فیلیپ هنوز عاشق ایران است

گردشگران اروپایی و غربی زیادی هستند که به ایران آمده و به نقاط مختلف کشورمان سر می‌زنند. گاهی نیز گردشگران از ایران عبور کرده و به شهرها و نقاط مختلف هم سر می‌زنند. فیلیپ هم یکی از همین گردشگران بود که مدت‌ها با سرطان دست و پنجه نرم کرده و توانسته بود بهبود پیدا کند. حالا بعد از بهبودی‌اش، تصمیم داشت با دوچرخه، دور دنیا را بچرخد. بهبود یافتگان بیماری‌های صعب‌العلاج، معمولا از این دست کارها می‌کنند؛ یا برای ترمیم روحیه خودشان یا به‌واسطه اینکه نگاه‌شان به دنیا و زندگی عوض شده یا شاید هم برای انتقال یک پیام. به هر حال از این دست سفرها رایج بوده و هست.
اما چیزی که فیلیپ را در صدر اخبار مربوط به ایران قرار داد، کتک‌خوردن او بود. در نشتارود مازندران، یک گروه شش نفره از اشرار و زورگیران، به او حمله کرده و بعد از اینکه به‌شدت مجروحش کردند، اموالش را هم به سرقت بردند. او بر اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان بستری شد. اما انتشار این خبر، منجر به این شد تا مسئولان و پلیس و مردم و ان‌جی‌اوها به‌شدت پیگیر قضیه شوند. او را به بخش ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیا در تهران آوردند تا سریع‌تر درمان شود. مادرش هم به ایران آمد تا ببیند چه بلایی سر پسرش آمده. در نهایت، خانواده فیلیپ از عملکرد و حمایت مردم و پلیس تشکر کردند.
البته انتشار تصاویر صورت و فک آسیب‌دیده فیلیپ، نقدهای زیادی را متوجه ایرانیان و مسئولان گردشگری ایران کرد. حتی در فضای مجازی فارسی‌زبانان نیز تنش‌هایی بین خود ایرانیان در این مورد اتفاق افتاد. اما در نهایت دستگیری سریع زورگیران و اعتراف آنها و نیز پیام‌های فیلیپ و خانواده‌اش و پیگیری‌های ان‌جی‌اوهای ایرانی که می‌خواستند تصویر منفی ایجاد شده را تعدیل کنند، منجر به پایان کنترل شده این موضوع شد. فیلیپ در نهایت اشاره کرد که این اتفاق، نظرش را نسبت به ایران تغییر نداده؛ هرچند در نهایت، باعث شد مقداری نسبت به فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانیان، فضایی منفی ایجاد شود. فیلیپ در اینستاگرامش نوشت: «... این حادثه هیچ تغییری در ذهنیت من ایجاد نکرد، اجازه نمی‌دهم این زمان خوبی که با مردم فوق‌العاده ایران سپری شد، به‌خاطر عده‌ای تحت‌تأثیر قرار بگیرد. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم ذهنیت من را عوض کند. می‌خواهم از همه کسانی که در این مدت با کلمات زیبایشان با من صحبت و از همه ایرانی‌هایی که با تمام احساسات از من بابت این حادثه عذرخواهی کردند، تشکر  کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید