• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96871
+
-

سریال‌هایی برای روزهای کرونایی

این روزها که ناچاریم در خانه بمانیم یکی از بهترین سرگرمی‌ها تماشای سریال‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت دیدن‌شان را نداشته‌ایم

سریال‌هایی برای روزهای کرونایی

علی عمادی_روزنامه نگار

این روزها که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا ناچاریم در خانه بمانیم شاید یکی از بهترین سرگرمی‌ها تماشای سریال‌هایی باشد که هیچ‌گاه فرصت دیدن‌شان را نداشته‌ایم. علاقه‌مندان به سریال‌های خارجی احتمالا این تجربه را داشته‌اند که برای پیگیری سریال موردنظرشان از خواب و خوراک زده‌اند تا زودتر قسمت‌ها را پشت سر بگذارند و از عاقبت شخصیت‌ها باخبر شوند. اگر شما هم از این دست آدم‌های خوره سریال هستید این روزها فرصت مناسبی است؛ به‌ویژه آنکه فصل‌های جدید چند سریال مهم در ماه‌های آینده از راه می‌رسند که بهتر است فصل‌های قبلی آنها را تماشا کرده یا برای لذت بیشتر، پیش از آغاز فصل جدید، قسمت‌های قبلی را دوباره ببینید. البته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این زمینه انتخاب سریالی است که به مذاق‌مان خوش آید؛ لابد برای شما هم پیش آمده سریالی را انتخاب کرده و چند قسمت آن را دیده‌اید اما روند آن طوری بوده که از میانه قیدش را زده باشید. همچنین سلیقه افراد در انتخاب ژانرهای سریال هم متفاوت است و از این حیث نیز نمی‌توان برای همه توصیه‌های یکسانی داشت. در ادامه 3‌سریال‌ جدید را در ژانرهایی متفاوت حضورتان معرفی کنیم تا دست‌تان برای انتخاب بهتر و نزدیک به سلیقه‌تان، باز باشد. برای آنهایی که سریال‌های قدیمی را ندیده‌اند در حال و هوای آنها چند سریال قدیمی نیز معرفی شده‌اند.

1- بیگانه  (OUTSIDER)
این مینی سریال 10قسمتی براساس رمانی از استفن کینگ جلوی دوربین رفته و حال و هوای جنایی و رازآلود آن البته خیلی زود وارد فضایی ماورایی می‌شود. خوشبختانه همین هفته آخرین قسمت آن نیز به نمایش درآمد و برای همین می‌شود یکجا همه قسمت‌های آن را تماشا کرد.

سریال‌های مشابه قدیمی
  کارآگاهان حقیقی: فصل اول این سریال سال2014 به‌نمایش درآمد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. فصل دوم در سال2015 انتشار یافت اما به اندازه فصل اول جذابیت نداشت. فصل سوم آن نیز زمستان سال گذشته پخش شد که بهتر از فصل دوم بود. مهم‌ترین نکته در مورد این سریال آن است که داستان، گروه بازیگران و حتی نوع روایت در هر فصل متفاوت است و صرفا فضای جنایی و رازآلود آن مشترک است.
ظاهرا فصل جدید این سریال به‌زودی منتشر خواهد شد.
  شکارچی ذهن: این سریال پلیسی روان‌شناختی که درباره قاتلین سریالی و روش‌های اف بی‌آی برای درک جنایات آنهاست تاحالا در 2فصل ساخته شده و فصل جدید آن در همین سال2020 منتشر می‌شود.
  شرلوک: یکی از بهترین اقتباس‌ها از مجموعه داستان‌های شرلوک هولمز روایت مدرن آن است که تاکنون 5سری از آن پخش شده و سری جدید آن در راه است. شرلوک را می‌شود حتی برای چندمین بار هم دید.
  چیزهای عجیب: تاکنون 3فصل از این سریال که شخصیت‌های اصلیش نوجوان هستند، پخش شده و فضای ماورایی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر به ژانر علمی تخیلی علاقه دارید حتما این سریال را ببینید چون فصل جدید آن در راه است.
  تاریکی: این سریال آلمانی در فصل اول بسیار موردتوجه قرار گرفت اما در دومین فصل داستان آن با افزوده شدن پیچیدگی‌ها، گم شد و برخی از بینندگان را دلزده کرد. با این‌حال پیچ خوردگی زمان در این سریال ماورایی بسیار جالب توجه است. فصل جدید آن هم به‌زودی می‌رسد.

2- وطن(HOMELAND) 
فصل هشتم این سریال اکنون به نیمه رسیده است. این سریال فضایی سیاسی و تعقیب و گریز دارد و درباره ماموریت یک زن مأمور سیا در کشورهای مختلف است که از سال2011 پخش آن آغاز شده و احتمالا این آخرین فصل سریال محسوب می‌شود. برخی از قسمت‌های فصل سوم این سریال در ایران می‌گذشت که البته فاصله زیادی با واقعیت داشت و مورد نقد زیادی قرار گرفت. فضای فصل جدید درباره مذاکرات صلح آمریکا با طالبان است که البته در واقعیت نیز چنین مذاکراتی درحال پیگیری است.

سریال‌های مشابه قدیمی
   24: این سریال پرتعقیب و گریز در 9فصل و یک فیلم سینمایی از سال2001 تا سال2014 ساخته شد. اگر این سریال را ندیده‌اید این روزها بهترین فرصت برای تماشای آن است.
  خانه پوشالی: سریال آمریکایی که با تهیه‌کنندگی دیوید فینچر ساخته شده اقتباسی از سریالی انگلیسی به همین نام است که سال‌ها پیش از تلویزیون خودمان پخش شد و در هر دو سریال به روابط پیچیده و کثیف پشت پرده سیاست می‌پردازد. نسخه آمریکایی در 6فصل توسعه یافت و سروته آن را به دلایل مختلف در بدترین شکل ممکن، هم آوردند ولی فصل‌های اول تا چهارم آن بسیار دیدنی هستند.

3- بهتر است از ساول بپرسی (Better Call Saul)
چند هفته‌ای است که پخش فصل پنجم این سریال آغاز شده. یک کمدی سیاه که توسعه یافته سریال موفق برکینگ بد محسوب می‌شود. ساول در برکینگ بد وکیل تبهکاران خرده‌پا بود اما آنچنان جذابیت داشت که بعد از موفقیت آن سریال، قصه او در سریالی جدید روایت شد. از برخی نقطه نظرها این سریال بسیار جذاب‌تر از برکینگ بد است.

سریال‌های مشابه قدیمی
  برکینگ بد: یکی از بهترین سریال‌های تمام اعصار که در 5فصل از سال2008 تا 2013 پخش شد. کمدی سیاه آن و کاراکترهایش یکی از ماندنی‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی را ساختند.
  فارگو: فضای فصل اول این سریال به نوعی به فیلم سینمایی فارگو ساخته برادران کوئن ارتباط دارد. تاکنون 3فصل از این سریال با داستان‌های نامرتبط با یکدیگر پخش شده و فصل جدید در راه است.
  خانه اسکناس یا سرقت پول: این سریال اسپانیایی آنچنان جذابیت داشت که نتفلیکس آن را خریداری و پخش کرد. تاکنون 3فصل این سریال نفس‌گیر پخش شده و فصل جدید آن بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی روی وب قرار می‌گیرد.
  کشتن ایو: یکی کمدی سیاه جنایی و صد البته زنانه. 2فصل این سریال در 2سال گذشته انتشار یافته و جوایز بسیاری دریافت کرده و فصل جدید آن در همین سال2020 روی آنتن می‌رود.
  پیکی بلایندرز: این سریال شاید زیاد نیاز به معرفی نداشته باشد چون بسیاری از دوستداران سریال آن را تعقیب می‌کنند. فضای جنایی این سریال در فاصله بین 2جنگ جهانی در بیرمنگام انگلستان می‌گذرد.
  اوزارک: تاکنون 2فصل این سریال که درباره پولشویی است پخش شده و فصل جدید در ماه‌های آینده انتشار می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید