• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95713
+
-

دانش‌آموزان عشایری سفرنامه کوچ می‌نویسند


دانش‌آموزان عشایری در تعطیلات عید نوروزی سفرنامه کوچ خواهند نوشت. به‌گزارش ایسنا، محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: در این طرح مانند 2 سال گذشته دانش‌آموزان دبستانی به‌جای حل تمرین‌های خسته‌کننده در نوروز، کتاب می‌خوانند و آن کتاب‌ها را خلاصه می‌کنند و داستان‌های واقعی شنیده ‌شده از کوچ را خلاصه کرده و با صدای خود از طریق فضای مجازی ارسال می‌کنند. وی افزود: دانش‌آموز عشایری به‌خاطر لمس واقعی طبیعت، راوی حقیقی‌ترین اتفاقات روزمره زندگی هستند و آنها می‌توانند سختی مسیرهای طی شده تا مدرسه چادری خویش را در قالب خاطره بنویسند.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: این دانش‌آموزان چون در دل طبیعت زندگی می‌کنند، می‌توانند از خاطرات عشیره و ایل خود و آمد و شدهایی که در ییلاق و قشلاق‌هایی که همراه خانواده هستند، داستان کوچ و سفرنامه کوچ تهیه کنند.
به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، وی ادامه داد: تهیه سفرنامه می‌تواند علاوه بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان، گنجینه مفیدی از آداب، رسوم و فرهنگ عشایر کشور به‌وجود بیاورد. سیفی بابیان اینکه امسال یک تفاوت اساسی با سال‌های گذشته وجود دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان عشایری یا والدین آنها می‌توانند مستقیما از طریق شماره تلفن۰۹۳۶۱۳۸۱۰۱۱ (فضای مجازی) سفرنامه کوچ خود را تا پایان فروردین سال۹۹ به دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ارسال کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید