• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93939
+
-

نمره 20 برای 19

نمره 20 برای 19

پرسپولیس مهم‌ترین بازی هفته را با 2گل برد تا یحیی گل‌محمدی یک شروع رؤیایی را با این تیم رقم بزند. سرمربی جدید سرخپوشان که در نخستین هفته‌ها رقیبان بزرگی را در پیش دارد، نیاز مبرمی به یک شروع مطمئن داشت که تراکتور شرایط این شروع خوب را برای او مهیا کرد. در روزی که دو تیم تازه از تعطیلات برگشته و چندان در فرم مسابقه نبودند، تعداد کارت‌ها و درگیری‌ها خیلی بیشتر از موقعیت‌های گلزنی بود. در این میان برتری میزبان را فقط درخشش فوق‌تصور ستاره‌ای به نام وحید امیری رقم زد که یک پاس گل داد و یک گل بسیار تماشایی روی حرکت انفرادی خودش زد. وحید تنها تفاوت دو تیم مدعی در میدان دیروز بود. تفاوتی که به اندازه 2گل برای سرخپوشان می‌ارزید.
  بازی دو مدعی قهرمانی یک گل زودهنگام داشت و پرسپولیس در همان 10دقیقه ابتدایی از حریفش پیش افتاد. اما خطاهای شدید و کارت‌های زرد بازی خیلی زودتر از صحنه‌های حساس و منجر به گل آغاز شدند. درحالی‌که هنوز دقیقه اول به پایان نرسیده بود تیکدری نخستین خطای بازی را روی وحید امیری انجام داد و این خطا آنقدر سنگین بود که با کارت زرد داور جریمه شود. محمدرضا اکبریان از همان دقیقه اول تا آخرین لحظات بازی پرکارترین مرد میدان بود و در مجموع 10بار به بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان داد.
  در دقیقه9بازی، وقتی وحید امیری در فاصله‌ای دور از دروازه و نزدیک خط طولی زمین صاحب توپ شد به‌نظر نمی‌رسید موقعیت حساسی در راه باشد اما او ناگهان پاس بلند و دقیقی را پشت مدافعان تراکتور انداخت که برای علی علیپور چاره‌ای جز گلزنی باقی نگذاشت. ضربه تمام‌کننده علیپور یک شروع خوب را برای او در نیم‌فصل دوم رقم زد و به‌نظر می‌رسد برخلاف دور رفت در دور برگشت باید منتظر درخشش بیشتری از این مهاجم باشیم. امیری که این موقعیت را برای علیپور ساخته بود در دهمین دقیقه از نیمه دوم نیز یک‌بار دیگر از نبوغش استفاده کرد و با جا گذاشتن دو سه بازیکن تراکتور گل دوم تیمش را به ثمر رساند. امیری در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و به‌نظر می‌رسید تصمیم به شوتزنی دارد اما با خونسردی خانزاده را جا گذاشت، با یک سر توپ ایمانی را به مرخصی فرستاد و در نهایت با ضربه بغل‌پا توپ را خیلی آرام و شیک‌وپیک به تور دروازه مظاهری رساند. امیری دیروز یکی از بهترین نمایش‌های عمرش را ارائه داد. نمایشی در حد روزهای جام‌جهانی و بازی‌های به‌یادماندنی‌اش مقابل پیکه و دوستان.
  آمارهای متریکا از بازی دیروز نشان می‌دهد تراکتور تقریبا دوبرابر پرسپولیس صاحب توپ بوده و در تعداد شوت هم 9-5برتری داشته اما در نهایت بازی را به دقت و حسابگری میزبان باخته است. تراکتور 65درصد زمان بازی مالک توپ بود و به آمار 493پاس رسید که با 215پاس پرسپولیسی‌ها اختلافی چشمگیر دارد. حتی در دقت پاس هم سفیدپوشان تراکتور 82-61از میزبان برتر بوده‌اند. تنها نکته‌ای که برتری پرسپولیس را رقم زد درخشش وحید امیری و دقت حمله‌وران این تیم در ضربات آخر بود. از 5شوت پرسپولیسی‌ها 3شوت در چارچوب دروازه بود اما از 9شوت تراکتور فقط یک شوت در چارچوب قرار گرفت. با این آمار، یحیی که یک‌بار با شهرخودرو 3بر یک مغلوب ساکت الهامی شده بود این بار او را با اختلاف 2گل شکست داد و انتقام سختی گرفت.
  هر دو تیم پرسپولیس و تراکتور، نیم‌فصل اول رقابت‌ها را با بردهای متوالی به پایان رسانده بودند. پرسپولیس با 5برد و تراکتور با 4برد در آخرین بازی‌های دور رفت به تعطیلات رفته و دیروز به‌دنبال تداوم بخشیدن به این روند بودند. در نهایت تیمی که موفق به حفظ این روند شد پرسپولیس بود که به عدد6رسید و با بهترین رکورد این فصل مساوی کرد. در لیگ نوزدهم فقط استقلالِ استراماچونی توانسته بود 6بازی متوالی را ببرد که در هفتمین بازی مقابل سپاهان 2-2مساوی کرد. باید دید هفته آینده پرسپولیس در آبادان می‌تواند از این عدد عبور کند یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید