• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93934
+
-

پشت پای شیخ

پشت پای شیخ

بهروز رسایلی|   سیو شیخ دیاباته بزرگ‌ترین موفقیت زمستانی استقلال بود. با اوضاع بسیار عجیب و باورنکردنی این باشگاه، واقعا هیچ دلیلی وجود نداشت که شیخ در استقلال ماندگار شود. وقتی آندره‌آاستراماچونی قراردادش را فسخ کرد و رفت، شایعه شد دیاباته هم از نظر قانونی حق جدایی پیدا کرده است اما این شایعه درست نبود. خطر بعدی مربوط به تأخیر در پرداخت مطالبات دیاباته می‌شد، اما مدیریت استقلال با هر مشقتی که بود بالاخره توانست قدری پول به‌حساب این مهاجم بریزد و مانع از جدایی او شود. شیخ واقعا بازیکن ارزنده‌ای است. به گل اول او نگاه کنید؛ کدام مهاجم ایرانی تا لحظه آخر سرنوشت این توپ را پیگیری می‌کند و به آن ضربه می‌زند؟ دیاباته که عصای دست استراماچونی بود، فرهاد را هم می‌تواند عاقبت به‌خیر کند. در مورد شیخ می‌گویند غیر از توانایی‌های فنی، شخصیت نیکویی هم دارد. او 2روز بعد از اینکه در مقابل شوخی نامناسب یکی از کارمندان مهرآباد خویشتنداری به خرج داد، تلافی‌اش را سر الکویت درآورد و یک پشت پای جانانه به حریف زد. وقتی خارجی‌های فوتبال ایران آسان می‌روند و سخت می‌آیند، چقدر خوب که دیاباته هنوز اینجاست.
  مهدی قائدی هم در دوبی عملکرد چشم‌نوازی داشت. او نشان داد بعد از تجربه ناموفق در تیم ملی امید، دوباره با روحیه بالا به مسابقات باشگاهی بازگشته و می‌تواند فرم خوب نیم‌فصل اولش را حفظ کند. حمید استیلی مسائل آب و هوایی را دلیل نیمکت‌نشینی قائدی در 2بازی از 3بازی تیم امید عنوان کرده بود؛ خب البته سال‌ها طول خواهد کشید تا معنای این جمله ثقیل را درک کنیم!
  انگار برای حسین حسینی همان‌قدر که سخت بود با مهدی رحمتی رقابت کند و حقش را بگیرد، حضور به‌عنوان گلر بی‌جانشین و بدون رقیب هم کار دشواری به‌حساب می‌آمد. مدت‌ها طول کشید تا سنگربان شیرازی استقلال به این شرایط خو کند. او فصل جدید را به ناامیدکننده‌ترین شکل ممکن استارت زد، اما هر چه گذشت بهتر و بهتر شد و حالا با عملکردش در بازی با الکویت نشان می‌دهد دوباره می‌تواند حتی مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی باشد.
  اما مشکل بزرگ تیم مجیدی همانی است که استقلال استراماچونی هم از آن رنج می‌برد؛ ساختار دفاعی آسیب‌پذیر! بدون تعارف تیمی که در ساده‌ترین مسابقات هم این همه به رقیب موقعیت گل می‌دهد، قادر به فتح هیچ جامی نخواهد بود. مطلقا معنی ندارد هر توپی که روی دروازه استقلال می‌آید تبدیل به موقعیت گل شود. مجیدی حداقل در این گام اول نشان داد به پیروی از استراماچونی به‌دنبال بازی با 3مدافع است، اما ریسک این سیستم بالاست و شاید تیمی مثل الریان به اندازه الکویت مهربان نباشد. البته باید منتظر ماند و دید با بهبود سیاوش یزدانی و عارف غلامی، چینش ساختار دفاعی استقلال تغییر می‌کند یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :