• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 27 آبان 1398
کد مطلب : 88027
+
-

در حاشیه سیاست

 تکذیب کانال رسمی سپاه 
در پی انتشار برخی اخبار و شایعات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از طریق کانال‌هایی با نام سپاه، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با رد هرگونه انتساب این کانال‌ها به این نهاد، اعلام کرد: همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه کانال رسمی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و صفحات منتسب به این نهاد در شبکه‌های اجتماعی جعلی است. به گزارش فارس، در این اطلاعیه تصریح شده است: بدیهی است هرگونه اطلاع‌رسانی رسمی اخبار و گزارش‌ها درخصوص مأموریت، عملکرد و مواضع این نهاد تنها از طریق سایت سپاه‌نیوز به نشانی www.sepahnews.com صورت می‌پذیرد.

  وضعیت بغرنج بی‌سابقه دولت
عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلا‌ح‌طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: به‌نظر بنده در تاریخ ۴۰سال انقلاب، هیچ‌گاه دولت در چنین وضع بغرنجی قرار نداشته است. تنش در روابط خارجی، مشکلات شدید اقتصادی و فقدان بودجه، تنش و بروز شکاف با جامعه و مردم‌ و بی‌اعتمادی کامل و گسترش فساد و از همه بدتر تنش درون ساختار قدرت به‌نحوی که بدترین حملات علیه دولت نه از تیرانا که از داخل کشور و نهادهای قدرتمند انجام می‌شود و البته آقای روحانی هم در همین مجموعه ایفای نقش می‌کند. معلوم نیست هنگامی که می‌خواهند بنزین را 3 ‌برابر کنند که به حمایت همه‌جانبه نیاز است، سخنرانی یزد را باید چگونه تفسیر کرد؟ درهرحال، ادامه این وضع جز زیان برای کشور، نتیجه‌ای ندارد. اگر آقای روحانی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد یا گمان دارد اجازه نمی‌دهند که در سطح حکومت به تفاهم نسبی برسد، بهتر است ادامه ندهد و بدون تنش کناره‌گیری کند. 

 توصیه بنزینی رهبری به روحانی
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، پیرامون موضع رهبر انقلاب درخصوص وقایع اخیر پس از دونرخی‌کردن بنزین ، گفت: در حاشیه دیدار با مسئولان در روز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، رهبر انقلاب یک توضیح کارشناسی به آقای روحانی داشتند که خوب است زودتر اجرایی شود. وی ادامه داد: آقای روحانی در حاشیه جلسه گزارشی مختصر از روند اجرای طرح سهمیه‌بندی به رهبر انقلاب ارائه می‌کنند. توکلی در ادامه با اشاره به سؤال رهبر انقلاب از رئیس‌جمهور گفت: رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور گفتند مناسب بود همزمان با اجرای این طرح نخستین پرداخت نقدی یارانه‌ها نیز صورت می‌گرفت؛ ولی حالا که انجام نشده، لازم است زودتر اقدام کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید