• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87451
+
-

چهارمیخ پرسپولیس

چهارمیخ پرسپولیس

بهروز رسایلی| بعد از اعلام خبر محرومیت یک‌جلسه‌ای گابریل کالدرون، ناگهان کاسه صبر باشگاه پرسپولیس لبریز شد و مسئولان و هواداران این تیم به سیم آخر زدند. دلیل این مسئله اما فقط محرومیت مربی آرژانتینی از بازی با نفت مسجد‌سلیمان نیست. مسئله توالی احکام عجیب در فصل جاری مسابقات فوتبال است؛ حداقل 4تناقض بزرگ که دامنه‌اش حتی به مرخصی‌رفتن تایپیست کمیته استیناف هم می‌رسد! این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا پرسپولیسی‌ها اینقدر عصبانی هستند.
   بعد از محرومیت کالدرون به‌خاطر انتقاد از داوری بازی استقلال و پارس‌جنوبی جم، همه یاد مصاحبه‌های امیر قلعه‌نویی در مورد مهندسی‌شده‌بودن قهرمانی‌های پرسپولیس افتادند. او مکرر این مطالب را به زبان آورد و جریمه نشد. قلعه‌نویی حتی گفته بود: «پنجره پرسپولیس بسته شد، اما هزار پنجره دیگر برایشان باز کردند.» در این چند روز زیاد در مورد معافیت امیر از مجازات‌های انضباطی حرف زده شده، اما مورد فرهاد مجیدی هم قابل بحث است. او طی دوره کوتاه سرمربیگری‌اش در استقلال، بعد از مردود‌شدن گل این تیم به نفت آبادان از فوتبال ایران با صفت «کثیف» یاد کرد و در اینستاگرامش از آرزوی فدراسیون و وزارتخانه برای قهرمانی پرسپولیس خبر داد. نتیجه؟ فرهاد مدتی بعد از طرف همین فدراسیون سرمربی تیم ملی امید شد!
   مورد شجاع خلیل‌زاده خیلی بحث‌برانگیز شد. او به‌خاطر عکسی که به‌نظر می‌رسید در آن به داور «هیس» نشان داده، 2جلسه محروم شد. این در حالی است که تفاسیر متعددی از عکس وجود داشت. در کل بعید هم بود که شجاع این کار را در یک‌وجبی داور انجام بدهد و حتی کارت زرد هم نگیرد. او اما جریمه شد. محرومیت این بازیکن مخصوصا در مسابقه با شهر خودرو که تیم حریف روی توپ‌های بلند به گل رسید، به زیان سرخ‌ها تمام شد. از همه عجیب‌تر اینکه صبح روز جلسه دوم محرومیت او، کمیته استیناف یک جلسه باقیمانده را به حالت «تعلیقی» تغییر داد؛ آن هم درحالی‌که شجاع اصلا در تهران نبود و نهایتا هم نتوانست برای تیمش به میدان برود. نتیجه این اقدام عجیب استیناف فقط این بود که خلیل‌زاده یک جلسه محرومیت تعلیقی هم بدهکار شد. صالحی، رئیس کمیته گفته بود: «قرار بود حکم را زودتر منتشر کنیم، اما تایپیست نداشتیم.» برای ثبت در تاریخ!
   فرشاد احمدزاده در دقایق پایانی داربی تهران با بازیکنان حریف درگیر شد. داور درگیری را دید و تشخیص داد که بازیکن پرسپولیس به‌خاطر این رفتار فقط سزاوار دریافت یک کارت زرد است، یعنی حتی کارت قرمز هم به او نشان نداد. کمیته انضباطی اما احمدزاده را به‌خاطر همین درگیری (و نه هیچ گزارش بیشتری) 3جلسه محروم کرد که بسیار نادر و عجیب بود. فدراسیون خوش‌شانس بود که پرسپولیسی‌ها دل خوشی از فرشاد ندارند‌ وگرنه این حکم سختگیرانه با اعتراض‌های تندتری مواجه می‌شد. کافی است رفتار احمدزاده و جریمه او را مثلا با جار و جنجال حیرت‌انگیز رسول خطیبی در بازی حذفی با پرسپولیس مقایسه کنید. سرمربی ماشین در تبریز به سمت داور یورش برد، تیمش را از زمین بیرون کشید، بازی را 10دقیقه معطل کرد و نهایتا با سرپیچی از دستور داور نواخته‌شدن ضربه پنالتی را از همان کنار زمین تماشا کرد، اما در مجموع به‌خاطر همه اینها فقط یک جلسه محروم شد!
    هواداران پرسپولیس به‌خاطر سر‌دادن شعار علیه امیر قلعه‌نویی در بازی با سپاهان محروم شدند و در نتیجه دیدار با پیکان در ورزشگاه خالی آزادی برگزار شد، اما در این یکی، دو سال هرگز وقوع اتفاقات به‌مراتب خشن‌تر مثلا منجر به محرومیت هواداران تراکتورسازی نشده است. بعد از شعار علیه رسول خطیبی در بازی اخیر با ماشین‌سازی، فدراسیون فوتبال فورا به واسطه «توهین به خانواده شهدا» علیه قرمزها بیانیه داد؛ امید عالیشاه اما می‌گوید مادرش خواهر شهید است و با وجود اینکه هر بار 90دقیقه در تبریز فحش خورده، فدراسیون از این بیانیه‌ها نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید