• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8721
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/K1vY
+
-

با مردم

با مردم

  پرداخت عیدی براساس حروف الفبا

با سلام. روش پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به‌صورت حروف الفبا، نه‌تنها اجرای عدالت نیست، بلکه ظلم بالسویه است. درحالی‌که شب عیدی خانواده‌های بازنشستگان انتظار دارند تا عیدی آنها در یک روز پرداخت شود اما سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرده است که عیدی هم مانند حقوق به‌صورت حروف الفبایی و به مرور تا پایان سال پرداخت می‌شود! ما که دستمان به‌جایی نمی‌رسد، لطفا شما در روزنامه پیگیری کنید، چرا با تأخیر در پرداخت عیدی و حقوق مستمری‌بگیران در حق این گروه از بازنشستگان اجحاف می‌کنند؟ این درحالی است که حق بیمه را یکجا از حقوق همه کسر می‌کنند! امیدواریم مسئولان ذیربط در سازمان تأمین اجتماعی درباره این شیوه ابداعی خود پاسخی بدهند.

6253...0919

 

شبکه تلویزیونی ایران‌کالا

با سلام و خداقوت. افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی «ایران کالا» را به‌فال نیک می‌گیریم. دست‌اندرکاران اعلام کرده‌اند، شبکه ایران‌کالا یک گفتمان برای تولید ملی است و تلاش می‌کند تا بزرگ‌ترین مرجع در اطلاع‌رسانی کسب‌وکارها و فضای اقتصادی کشور باشد. امیدواریم این شبکه زمینه‌ساز تشویق و ترویج عرصه کار و تولید و اقتصاد در کشور اسلامی ما شود.

6263...0938

 

  آزمون مدارس سمپاد

سلام. یکی از تصمیمات نادرست وزارت آموزش و پرورش در این موقع از سال تحصیلی حذف آزمون مدارس سمپاد بود؛ چراکه دانش‌آموزانی که با اشتیاق خود را برای قبولی آماده می‌کردند، با شنیدن این خبر انگیزه خود را از دست داده‌اند.

محمدیان، دبیر رسمی آموزش و پرورش

 

  هزینه‌های جهشی عوارض پسماند

سلام. امسال افزایش نرخ خدمات مدیریت پسماند هزینه‌های زیادی را به کسبه پایتخت تحمیل کرده است؛ این درحالی است که اکثر صنوف کسب‌وکارشان کساد بوده و رونقی در کسب‌وکارشان نداشته‌اند و قادر به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور و جهشی عوارض پسماند نیستند. لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.

گلایه تعدادی از اصناف و کسبه

 

مینی‌بوس‌های فرسوده

سلام. با توجه به وضعیت آلودگی هوای کلانشهر تهران، امیدواریم موضوع جمع‌آوری مینی‌بوس‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال آینده هرچه زودتر به سرانجامی برسد.

جاوید از تهران

 

@ تسویه حساب پیمانکاران

با سلام و خسته نباشید. لطفا درخصوص پرداخت و تسویه‌حساب با پیمانکاران جزء شاغل در پروژه‌های عمرانی شهر تهران هم گزارشی بنویسید. درحالی‌که پروژه‌هایشان تحویل کارفرمای محترم شده اما پیمانکار اصلی با گذشت یک سال از زمان افتتاح پروژه از تسویه‌حساب خودداری می‌کند. امیدواریم مسئولان ذیربط در سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پیگیر حل این مشکل هم باشند.

قادری از تهران

 

@ همدلی و اعتماد بیشتر به مردم

با سلام. این روزها آنچه ما به آن به‌شدت نیاز داریم، اتخاذ سیاست‌ها با داشتن انعطاف لازم در میدان اندیشه و عمل است. همه تلاش‌ها باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین ملت، با هر درجه پایبندی به سیاست‌ها و اهداف کشور باشد. البته لازمه آن هم باید بالا بردن سعه‌صدر در بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، باشد. به‌نظر می‌رسد بهترین راه خارج‌شدن از بحران اقتصادی هم این است که کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مورد حمایت دولت قرار بگیرند. یکی از این راهکارها این است که دولت حامل‌های انرژی را به‌طور موقت برای تولیدکنندگان داخلی رایگان کند. باور کنید اگر همدلی در بین مسئولان باشد می‌توانیم از بحران‌ها خارج شویم.

 

2436...0912

 

@ دوران بازنشستگی

سلام. در کشور ما دوران بازنشستگی روزهای بسیار سختی برای بازنشستگان است؛ چراکه این دوران مصادف می‌شود با هزینه‌های ازدواج فرزندان، اشتغال و تحصیلات آنها و از همه مهم‌تر هزینه‌های درمان فرد بازنشسته. متأسفانه بازنشستگان با مشکلات معیشتی بسیار زیادی دست‌به‌گریبان هستند. این درحالی است ‌که براساس قانون، حقوق بازنشستگان هر سال باید طبق تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند. از نمایندگان مجلس و دولت درخواست می‌کنیم بیش از پیش به فکر این قشر باشند.

درخواست بازنشستگان

 

  اشتغال دانش‌آموختگان

سلام. درحالی‌که اشتغال یکی از معضلات اصلی دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاست، اما مسئولان آموزش عالی می‌گویند اشتغال دانش‌‌آموختگان ربطی به آنها ندارد و مسئولان وزارتخانه‌های کار و صنایع نیز می‌گویند خروجی دانشگاه‌ها نیاز‌های آنها را برطرف نمی‌کند. به‌نظر شما با این توجیهات انگیزه‌ای برای فعالیت دانشجویان باقی می‌ماند؟ انتظار می‌رود برای حل این مشکل مسئولان ذیربط در وزارت علوم، طرح آمایش سرزمین را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

گلایه یک دانشجوی بیکار

 

  مرمت و ایمنی جاده‌ها

با عرض سلام و درود بی‌پایان و خدا قوت. از مسئولان و دست‌اندرکاران محترم وزارت راه و شهرسازی مصرانه خواهشمندیم، در آستانه سال جدید نسبت به مرمت و ایمنی جاده‌ها و بزرگراه‌های سراسر کشور با تعریض، بازسازی، نصب تابلوهای هشداردهنده، خط‌کشی‌های جاده‌ها و... اقدام کنند. امیدواریم با اینگونه اقدامات در مسافرت‌های ایام تعطیلات نوروزی امسال شاهد کاهش تصادفات باشیم.

یک شهروند از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید