• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8715
+
-

سرما نقشی در مرگ سرنشینان هواپیما نداشت

پیگیری
سرما نقشی در مرگ سرنشینان هواپیما نداشت

با توجه به معاینات انجام شده پزشکی‌قانونی روی اجساد یافت‌شده هواپیمای تهران-یاسوج هیچ موردی مشاهده نشده که فوت ناشی از سرمازدگی مطرح‌باشد.
به‌گزارش ایسنا، کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی قطعات پیکرهای منتقل‌شده به پزشکی قانونی نشان می‌دهد که علت فوت تمام جان‌باختگان ناشی از صدمات و شدت جراحات وارده هنگام سقوط هواپیما بوده است.


وی ادامه داد: تاکنون 6محموله به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که کار کدگذاری و نمونه‌گیری این محموله‌ها انجام و کارت این محموله‌ها برای شناسایی و انجام آزمایش‌های ژنتیک به پزشکی قانونی استان فارس ارسال شد. وی ادامه داد: 95بافت انسانی مجزای جان‌باختگان پرواز تهران- یاسوج تاکنون تحویل پزشکی‌قانونی استان شده و کارشناسان پزشکی قانونی آماده هستند درصورتی که محموله‌ای از مابقی بافت‌ها و بقایا برسد کار آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها را انجام دهند. امینی تأکید کرد: وقتی کار جست‌وجو و انتقال پیکرها تمام شد پزشکی قانونی هویت بقایا و بافت‌هایی که در اختیار دارد را اعلام خواهد کرد. به گفته وی، حجم و ابعاد بعضی از پیکرها نسبت به سایر بافت‌های انسانی تحویل داده شده کامل‌تر هستند که با هماهنگی و دستور قضایی و انجام فرایند صدور جواز دفن طی روزهای آینده تحویل خانواده‌های آنها خواهد شد.


در همین حال رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اشاره به پیداشدن جعبه سیاه هواپیمای ‌ای‌تی‌آر شرکت آسمان گفت: استخراج تمام اطلاعات جعبه سیاه نیازمند بررسی‌های فنی و تخصصی توسط بخش‌های مختلف متخصصان صنعت هوانوردی است و فرانسه به‌عنوان کشور سازنده نیز در این زمینه کمک می‌کند. به گفته وی هرچند اطلاعات جعبه سیاه در داخل قابل خواندن است، اما کمک فرانسوی‌ها بستگی به عمق اطلاعاتی دارد که ما به آن نیاز داریم تا علت بروز این سانحه هوایی مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید