• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86456
+
-

رکوردهای کوارتر اول

رکوردهای کوارتر اول

تیم سپاهان با میانگین مالکیت 59.4درصدی در بازی‌هایش چیره‌ترین تیم لیگ‌برتر طی 8هفته ابتدایی بوده است. شهرخودرو 56.3درصد و استقلال 55.8درصد از زمان بازی‌های خود صاحب توپ بوده‌اند اما هیچ تیمی به اندازه سپاهان مالکیت توپ نداشته است. در جمع 4تیم بالای جدول پرسپولیس کمترین مالکیت توپ را داشته و در جمع تیم‌های نیمه‌پایین جدول ذوب‌آهن تنها تیمی است که مالکیت بالای 50درصد داشته اما از این مالکیت سودی نبرده است. شهرخودرو با اینکه در مالکیت توپ به سپاهان نرسیده در تعداد پاس‌ها بالاتر از تیم قلعه‌نویی ایستاده و با میانگین 483.9پاس در هر بازی بیشترین پاس را ردوبدل کرده است. سپاهان(477)، استقلال(438)، تراکتور(437.1) و پرسپولیس با 436.5پاس در هر بازی رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. جالب اینکه در تعداد شوت‌ها پیکان و نساجی با میانگین 13.5و 13.4شوت در هر بازی بیشتر از تمام تیم‌های بالای جدول شوت زده‌اند اما شوت‌های داخل چارچوب تراکتور با میانگین 5.1 در هر بازی بیشتر از تمام تیم‌هاست. دقت شوت تراکتوری‌ها 41درصد است و هیچ تیم دیگری دقت شوت‌هایش به 40نرسیده است.
 بیشترین برد متوالی
تراکتور با 4پیروزی پی‌در‌پی در هفته‌های چهارم تا هفتم صاحب رکورد بیشترین بردهای متوالی است. این تیم در هفته اخیر مقابل نفت آبادان شکست خورد و روی عدد 4متوقف ماند اما سپاهان هم بعد از 3برد پیاپی مقابل سایپا متوقف شد و نتوانست به تراکتور برسد. حالا استقلال با 3برد متوالی طی 3هفته اخیر در آستانه رسیدن به رکورد تراکتور است. آبی‌ها برای رسیدن به این رکورد باید خود تراکتور را ببرند. آن هم در تبریز.
  بیشترین گل زده در نیمه اول
درحالی‌که تیم‌ها معمولا نیمه اول را کم‌گل سپری می‌کنند و منتظر نیمه دوم می‌مانند، شهرخودرو 88درصد از گل‌هایش را در همان نیمه اول زده و رکورددار است. در مجموع 41درصد از گل‌های لیگ در نیمه اول و 59درصد در نیمه دوم زده شده .
 بهترین تیم در نیمه اول
نفت آبادان با 4برد و 4تساوی طی 8بازی، بهترین تیم در نیمه اول بازی‌هاست. اگر فوتبال به‌جای 90دقیقه در همان 45دقیقه تمام می‌شد تیم اسکوچیچ الان با 16امتیاز بالاتر از تمام تیم‌ها صدرنشین لیگ برتر بود. البته شهرخودرو هم در نیمه‌های اول 4برد و 3تساوی دارد اما برگزار نشدن بازی این تیم در هفته هشتم، فرصت صدرنشینی را در اختیار آبادانی‌ها گذاشت.
 بهترین تیم در نیمه دوم
سپاهان، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس با کسب 16امتیاز از 8بازی موفق‌ترین تیم‌ها در نیمه دوم بوده‌اند. سپاهان و نفت مسجدسلیمان هر کدام 4برد و 4تساوی در این نیمه داشته‌اند اما پرسپولیس 5بار نیمه مربیان را برده، یک‌بار (مقابل تراکتورسازی) مساوی کرده و دو بار هم (مقابل سپاهان و شهرخودرو) نیمه دوم بازی‌هایش را باخته است.
 بیشترین زمان گل نخوردن
دروازه سپاهان از شروع فصل هنوز باز نشده و دقایق گل نخوردن این تیم در این فصل به 720دقیقه رسیده است. رکوردی که فصل گذشته هیچ تیم و هیچ دروازه‌بانی طی 30هفته هم به آن نرسیده بود امسال طی 8هفته توسط سپاهان به ثبت رسیده است. تراکتور (650دقیقه) و فولاد (416دقیقه) رکوردهای بعدی گل نخوردن را در این فصل در اختیار دارند.
 بیشترین زمان گل نزدن
سایپا در 4بازی اخیرش موفق به گلزنی نشده و دقیقا 360دقیقه را در حسرت گل سپری کرده است. شاگردان جوان ابراهیم صادقی طی 4هفته اول 9گل زدند و از بهترین خطوط حمله لیگ بودند. اما بعد از آن چشمه گلزنی آنها خشکید و روی همان عدد متوقف ماندند. جالب است بدانید سپاهان صدرنشین هم از گل علی قربانی در هفته دوم تا گل کی‌روش استنلی مقابل پرسپولیس 331دقیقه را بدون گل زدن سپری کرد که این دومین رکورد گل نزدن در لیگ جاری بوده است.
   بهترین پنالتی‌زن
شهریار مغانلو - بهترین گلزن لیگ تا این مقطع- 4گل از 6گل خود را روی ضربات پنالتی به ثمر رسانده است. او 2پنالتی در بازی با نساجی و یک پنالتی در بازی همین هفته مقابل ذوب‌آهن را مستقیما وارد دروازه کرد. یک پنالتی هم در بازی با ماشین‌سازی زد که حامد لک توپ را دفع کرد اما در برگشت، خود مغانلو ضربه را به گل تبدیل کرد. احمدرضا زنده‌روح (ماشین‌سازی) هم 3پنالتی زده که هر 3 را به گل تبدیل کرده است. بنابراین زنده‌روح را با گل کردن مستقیم هر سه پنالتی‌اش باید بهترین پنالتی‌زن لیگ تا این لحظه دانست. محمد نوری (پارس‌جنوبی) هم 2 پنالتی گل کرده .
 بهترین پنالتی‌گیر
حامد لک (ماشین‌سازی) با گرفتن 2 پنالتی بهترین پنالتی‌گیر لیگ تا این مقطع بوده است. لک در بازی با سپاهان پنالتی گولسیانی را گرفت و 2هفته بعد در مقابل پیکان هم دست شهریار مغانلو را خواند اما این پنالتی در برگشت به گل تبدیل شود. لک در جام‌حذفی هم پنالتی علی علیپور را گرفت تا در این فصل مقابل هر سه پنالتی که به سمت دروازه‌اش زده شده برنده باشد. علیرضا بیرانوند و حسین حسینی هم هر کدام یک پنالتی گرفته‌اند که پنالتی برزای مقابل حسینی در برگشت گل شد.
 بیشترین خطای پنالتی
در فصل جاری هیچ تیمی به اندازه شاهین بوشهر به حریفان خود پنالتی نداده است. شاهین قعرنشین طی 8بازی 3بار به حریفان خود پنالتی داده که هر 3 پنالتی هم به گل تبدیل شده است. از آن طرف، بیشترین تعداد پنالتی نصیب تیم‌های ماشین‌سازی و پیکان شده که هر کدام 4بار صاحب پنالتی شده‌اند. نفت مسجدسلیمان تنها تیم لیگ است که نه پنالتی داده و نه صاحب پنالتی شده است.
خطا
تراکتور خشن‌ترین تیم لیگ است و تا اینجای فصل بیشترین خطا را روی حریفان انجام داده است. سرخپوشان آذری در هر بازی به‌طور میانگین 17.6بار روی حریفان خود خطا می‌کنند. بیشتر از نساجی و استقلال که با 16.1و 15.1خطا در هر بازی رتبه دوم و سوم را دارند. از آن طرف ذوب‌آهن با تحمل 19.4خطا در هر بازی بیشتر از سایر تیم‌ها متحمل خطا شده است. ماشین‌سازی و پرسپولیس هم در رتبه‌های بعدی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :