• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8350
+
-

آتش در تنگستان

حق‌شناس: بهتر است همایون شهنواز هرچه سریع‌تر به خارج از ایران منتقل شود

یادداشت
آتش در تنگستان

یکی از اخبار روزهای تعطیل آخر هفته خبر آتش‌سوزی در خانه همایون شهنواز، کارگردان سریال نام‌آشنای دلیران تنگستان بود. محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران و دوست شهنواز در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره حادثه گفت: «عصر چهارشنبه گذشته در جریان حادثه‌ای که برای این بزرگمرد فرهنگ و هنر کشور رخ داده، قرار گرفتم. همان روز با هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیریت بیمارستان سوانح سوختگی مطهری و دانشگاه علوم پزشکی ایران به عیادت آقای شهنواز در این بیمارستان رفتیم. متأسفانه در منزل ایشان، انفجاری به‌علت نشت گاز صورت گرفته و ایشان با ۸۰ درصد سوختگی در بیمارستان شهید مطهری بستری شده‌اند.»

  حق‌شناس درباره وضعیت همایون شهنواز گفت: «از آنجا که متأسفانه شدت سوختگی بیش از ۸۰درصد بوده و بدن ایشان در سن ۸۰سالگی توان مقابله با عفونت‌های سوختگی را ندارد، نسبت به وضعیت جسمی ایشان به‌شدت نگران هستیم. در عیادت اخیر قاسم جانبابایی، معاون وزیر بهداشت از بیمارستان مطهری نیز او و کادر درمانی بیمارستان مذکور در جریان وضعیت جسمی شهنواز قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد با توجه به شرایط خطرناک عفونت‌های بعد از سوختگی، بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.» 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: «انتظاری که خانواده ایشان و خانواده فرهنگ و هنر این سرزمین دارد، این است که به فوریت زمینه انتقال ایشان به یکی از مراکز درمانی بین‌المللی فراهم شود. در این زمینه ریاست محترم سازمان سینمایی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت سینمایی، مسئولان صدا و سیما و... باید به سرعت وارد عمل شوند و پیش از آنکه این وقت اندک از دست برود، زمینه انتقال ایشان به خارج از کشور را فراهم کنند.» 

محمد ولی‌زاده، روزنامه‌نگار که پیگیر شرایط درمانی شهنواز است در گفت‌و‌گو با همشهری از انتقال قریب‌الوقوع اوبه خارج از ایران خبر داد. ولی‌زاده گفت: «با هماهنگی‌های انجام شده از طریق دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و همکاری مدیریت شرکت هما، خانم فرزانه شرفیابی، شرکت هما هزینه انتقال ایشان را تقبل کرده و قرار است که پس از هماهنگی نهایی ایشان به یکی از بیمارستان‌های آلمان یا کانادا منتقل شود.» ولی‌زاده گفت به محض تأمین هزینه این انتقال انجام خواهد شد. دلیران تنگستان یکی از خاطره‌انگیزترین سریال‌های تلویزیونی برای چند نسل از مردم ایران به شمار می‌رود؛ سریالی که به روایت دلاورمردی‌های مردم تنگستان به رهبری رئیس‌علی‌دلواری در مقابل اشغال ایران می‌پردازد. دلیران تنگستان در سال 54-1353برای نخستین بار از تلویزیون پخش شد. این سریال از معدود مجموعه‌های تلویزیونی است که در سال‌های پس از انقلاب بارها از تلویزیون پخش و با استقبال مردم مواجه شده است.  

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :