• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82097
+
-

خداحافظی با مدارس کپری و چادری گتوند

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان از برچیده شدن کامل مدارس کپری و چادری در شهرستان گتوند خبر داد. «حمید قنبری» به ایسنا گفت: در چند سال اخیر، با تلاش و تعامل خوب همه مسئولین، خوشبختانه در گتوند که بخش قابل توجهی از مدارس آن کانکسی، کپری و چادری بودند، همه این مدارس برچیده و کانکس‌های مازاد به مناطق هم‌جوار منتقل شدند.

وی افزود: در مناطق عشایری گتوند 1900 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند. پیش از این حدود 10 مدرسه چادری، 8 مدرسه کانکسی و 2 مدرسه کپری وجود داشت که همه آنها برچیده شدند. قنبری بیان کرد: از اقدامات عمرانی آموزشی انجام شده در این شهرستان می‌توان به ساخت یک مدرسه 10 ‌کلاسه، یک مدرسه 20 کلاسه و 4 مدرسه دیگر اشاره کرد. اعتبار ساخت این مدارس توسط خیرین، بنیاد برکت و نفت تامین شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: با اراده و نگاه ویژه‌ای که به رفع محرومیت در استان خوزستان وجود دارد، امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات و چالش‌های آموزشی جامعه عشایری و همچنین برچیده شدن مدارس چادری و کپری در سایر مناطق عشایری خوزستان باشیم.

وی با بیان این‌که مدارس عشایری خوزستان نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، ادامه داد: سال گذشته توانستیم رتبه اول عملکرد را در 17 شاخص در سطح کشور از آن خود کنیم. قنبری گفت: در آموزش و پرورش عشایری خوزستان 175 مدرسه چادری، 14 مدرسه کانکسی، 200 مدرسه نوساز، 100 مدرسه سنگی و حدود 40 مدرسه کپری وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :